کد خبر: 371795
۰
۰
نسخه چاپی
معاون اوقاف قم:

آیین سوگواری سالروز شهادت امام صادق(ع) در 25 بقعه قم برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان قم از برگزاری مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در 25 بقعه شهرستان و بخش‌های استان خبر داد.

 آیین سوگواری سالروز شهادت امام صادق(ع) در 25 بقعه قم برگزار می‌شود

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجم ذی القعده سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری حضرت امام صادق(ع) اظهار کرد: بر این اساس و با تدارک مراکز افق و هیئت امنای بقاع شاخص استان، مراسم سوگواری در 25 بقعه برگزار می‌شود.
وی افزود: در ناحیه یک شهرستان قم، آستان مقدس امامزادگان سید علی، علی بن جعفر، موسی مبرقع، احمد بن قاسم، سلطان محمد شریف علیهم السلام و در ناحیه دو، بقاع شاخصی همچون حرم مطهر و نورانی امامزادگان جعفر شهید، سید معصوم، ابراهیم و محمد علیهم السلام و ... میزبان خیل عظیم عزادارانی هستند که در سوگ شهادت امام ششم اشک ماتم می‌ریزند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در بخش‌های خلجستان و کهک نیز شاهد برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) خواهیم بود گفت: در بخش خلجستان حرم مطهر امامزاده زکریا(ع) و در کهک، آستان نورانی امامزادگان زینب خاتون(س) و هاشم(ع)، اسماعیل(ع)، هادی(ع) روستای وشنوه و فاضل(ع) روستای بیدهند، مراسم عزاداری این روز را برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: از جمله شاخص‌ترین ویژه برنامه‌ها می‌توان به آیین سوگواری در حرم مطهر امامزادگان علی بن جعفر(ع) ناحیه یک و اسماعیل(ع) شهرستان کهک اشاره کرد.
جباری گفت: در حرم حضرت علی بن جعفر(ع)، مراسم نخست همزمان با شب شهادت آن امام همام، با سخنرانی حجت‌الاسلام هاشمی گلپایگانی و مداحی سیدمحمدرضا نوشه‌ور بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. همچنین در شام شهادت امام صادق(ع) نیز مراسم دیگری در این بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.
معاون اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: در این ویژه برنامه، حجت‌الاسلام اسکندری سخنرانی می‌کند و حاج سیدمهدی میرداماد نیز به مداحی خواهد پرداخت.
وی به مراسم سوگواری ۲۵ ذی القعده در حرم امامزاده اسماعیل(ع) کهک اشاره و ابراز کرد: نخستین مراسم پنجشنبه ظهر با سخنرانی استاد بندانی نیشابوری در این بقعه متبرکه برگزار می‌شود و همان شب نیز مراسم دیگری با سخنرانی حجت‌الاسلام صبوری امام جمعه کهک و مداحی ابوذر شجاعی در این مکان مقدس برنامه‌ریزی شده است.
جباری ادامه داد: صبح جمعه 6 خردادماه نیز مراسم قرائت دعای ندبه با نوای ابوذر شجاعی و سخنرانی حجت‌‌الاسلام اسماعیل‌پور امام جمعه فردو در حرم امامزاده اسماعیل(ع) برگزار می‌شود.
وی به مراسم چهارم در این بقعه اشاره کرد و گفت: این برنامه ظهر روز شهادت برگزار می‌شود که شامل سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مداحی حاج حسین نوروزی خواهد بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم تصریح کرد: برخی از ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق(ع) همزمان با پنجشنبه 5 خردادماه مصادف با شب شهادت و برخی دیگر نیز در روز شهادت و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر تدارک دیده شده‌اند.
جباری عنوان کرد: در بعضی از بقاع شاخص، ضیافت شام نیز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده و در سایر حرم‌های مطهر امامزادگان، ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از عموم مردم برپا می‌شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید