کد خبر: 373244
۰
۰
نسخه چاپی
معاون رئیس جمهور:

آزادراه شیراز - اصفهان در صورت تأمین اعتبار امسال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار اعزامی حوزه دولت ایرنا، «سید صولت مرتضوی » در جریان سفر یک روز خود به استان فارس از طرح ۲۲۴ کیلومتری آزادراه شیراز- اصفهان به‌عنوان طولانی‌ترین طرح آزادراهی در حال اجرا بازدید کرد که با تکمیل و بهره‌برداری از آن فاصله بین شیراز تا اصفهان حدود ۱۳۰ کیلومتر و زمان سفر نیز ۲ ساعت کاهش می‌یابد.

معاون اجرایی رئیس جمهور پس از بازدید از پروژه آزادراه شیراز - اصفهان در جمع خبرنگاران گفت که این آزادراه بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت داشته و در چندین جبهه کارگاه‌ها مشغول کار هستند و همکاری بسیار خوب وزارتخانه‌های راه و دفاع به‌عنوان پیمانکار و شریک این پروژه قدردانی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امروز تأمین منابع مالی را مورد بررسی قرار دادیم و دوستان قول دادند که در صورت تأمین منابع، پروژه تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

مرتضوی با بیان این‌که سازمان برنامه و بودجه هم در این زمینه قول مساعد داده و پیش‌بینی می‌شود این پروژه ان‌شاءالله تا پایان سال به سرانجام برسد، درباره رقم‌های تعیین شده برای اعتبار قطعه هفتم این پروژه توضیح داد که ۴۰ درصد آن بر عهده وزارت دفاع، ۱۰ درصدش بر عهده صدرای شیراز و ۵۰ درصد دیگر آن بر عهده دولت است که مجموع این رقم ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

گفتنی است، قطعه یک تا ششم طرح ملی آزادراه شیراز به اصفهان که ایزدخواست تا سه راهی تنگه خیاره را دربرمی‌گیرد، بیش از ٩٣درصد پیشرفت فیزیکی داشته که فقط لایه نهایی روکش آسفالت آن باقی مانده است که در حال عملیات نیوجرسی و تأسیسات روشنایی روفوژ میانی (فاصله بین باندها) در حال اجراست.

قطعه یک این آزادراه نیز به طول ۵٣.۴ کیلومتر، قطعه دوم آن ٣٠، قطعه سه ٢٣، قطعه چهارم آن ٣۵، قطعه پنج آن ٣۵ و قطعه ششم آن ٣۵ کیلومتر است و قطعه هفتم طرح که در غرب شهر شیراز به سمت شهرستان بیضاء آغاز شده و بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته نیز، مسافتی بالغ بر ۱۲.۵ کیلومتر را دربرمی‌گیرد.

عملیات احداث این آزادراه در سال ۸۹ کلنگ زنی شد و با افتتاح آن که در صورت تأمین اعتبار تا بهار سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، مصرف سوخت به میزان ١٣۶ میلیون لیتر در سال و تلفات جاده‌ای نیز تا ۵۵٠ نفر کاهش می یابد که این از مهم‌ترین مزایای طرح است.

بازدید از کارخانه آزمایش مرودشت و کارخانه کاغذسازی زاگرس، دیدار با نماینده ولی فقیه و حضور در جلسه پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مرتضوی به استان فارس است.

معاون اجرایی رئیس جمهور پیش‌تر اعلام کرده بود که تاکنون مصوبات ١٧ استان قطعی و ابلاغ و پیش‌بینی‌های لازم برای ابلاغ اعتبارات ۱۰ استان دیگر هم انجام شده است که بعد از عبور از تأمین منابع برای هدفمندی به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده می‌شود.

رییس‌جمهور ۲۲ مهرماه سال ۱۴۰۰ به استان فارس سفر و در پایان هفتمین سفر استانی خود اعلام کرده بود که در این سفر، یکصد مصوبه با حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای گره‌گشایی از مسایل استان فارس و شتاب بخشی به طرح‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه تمام این استان اختصاص یافت.

این یکصد مصوبه شامل ۲۵ مصوبه در حوزه راه و شهرسازی،۶ مصوبه در حوزه جهاد کشاورزی، ۱۳ مصوبه در حوزه وزارت نیرو، ۹ مصوبه در حوزه وزارت نفت و ۱۲ مصوبه در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

آیت‌الله رئیسی در طول ۹ ماه اخیر به ۲۴ استان‌ کشور شامل خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌ جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان‌ رضوی، البرز، قزوین،آذربایجان غربی و شرقی ،تهران و کهکیلویه و بویراحمد سفر کرده است. استان های کرمانشاه، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، کردستان، کرمان و مرکزی مقصد سفرهای بعدی رئیس جمهور است.

معاون اجرایی رئیسی هم طی امسال برای پیگیری و نظارت میدانی بر پیشرفت و تحقق مصوبات و دستورات رئیس جمهور، تاکنون به استان‌های خوزستان، زاهدان، سمنان، یزد، خراسان جنوبی سفر کرده است که هفته گذشته در دومین سفرش به استان خوزستان برای طرح توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و همچنین بازدید از حادثه متروپل به آبادان سفر کرده بود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید