کد خبر: 373292
۰
۰
نسخه چاپی

طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در استان سمنان اجرا می‌شود

به گزارش قم پرس حجت الاسلام عباس عبدالهی شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از چهره‌های قرآنی استان سمنان که به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان در شاهرود برگزار شد، با اشاره به ضرورت تقویت سیاست‌های قرآنی، تاکید کرد: حمایت و تقویت رویدادهای قرآنی نیاز امروز استان است.

وی با بیان اینکه طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی به مثابه یک اولویت در استان سمنان پیگیری شود، افزود: تقویت معنویات قرآن مجید از جمله مهمترین موضوعاتی است که باید در سراسر استان مد نظر فعالان قرآنی و مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: همانطور که معظم له نیز فرمودند طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی با هدف آشنا سازی جوانان با قرآن و ترویج آموزه‌های کلام الله مجید در بین مردم از مهمترین اقداماتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

عبدالهی دیگر طرح مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را احیای نشست‌های خانگی قرآن کریم موسوم به طرح نور الثقلین دانست و تاکید کرد: امید است که با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد بتوانیم شاهد باشیم که استان سمنان بازهم در عرصه اجرای چنین طرح‌هایی پیشگام دیگر استان‌های کشور باشد.

وی با بیان اینکه حمایت و تقویت در برگزاری آئین و محافل قرآنی ضرورت دارد، بیان داشت: محافل انس با قرآن کریم در مساجد تقویت شود تا آحاد جامعه از نور قرآن کریم بهره مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با بیان اینکه بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی در محافل انس با قرآن برای برون رفت انسان و جامعه از بحران‌های زندگی روزمره اجتماعی و شخصی ضرورت دارد، گفت: باید قرآن به بطن زندگی مردم و جامعه بیشتر وارد شود.

به گزارش مهر، چهارمین آئین تجلیل از چهره‌های قرآنی استان سمنان در حالی برگزار شد که از ۵۳ چهره فعال برتر در زمینه قرآن تقدیر به عمل آمد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید