کد خبر: 373385
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم ترویج مکتب سلیمانی/ تربیت راوری در دستور کار قرار دارد

حجت الاسلام غلامحسین حقانی با اشاره به اهم رویکردها و فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در استان کرمان گفت: اهم وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی رساندن و اقناع سازی پیام به مردم است تا براین اساس مردم به صورت جهادی و خودجوش مروج فرهنگ دینی باشند.

وی با بیان این مطلب که این سازمان نیز به دنبال حمایت از جریانات و فعالیت‌های فرهنگی جهت تبلیغ هرچه بهتر است، عنوان کرد: یکی از اقشار مهم و مورد خطاب سازمان تبلیغات اسلامی ائمه جماعات و روحانیت است که یک شبکه گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند که به دنبال ساماندهی و ارائه آموزش‌های مورد نیاز به آنها جهت انجام تبلیغ مؤثر در سطح جامعه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در راستای هم افزایی و انسجام فعالیت‌ها در مساجد استان با محوریت و حمایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان شورای تعالی مساجد در حال فعالیت است، اظهار داشت: در این طرح که در سطح استان درحال انجام است، برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی مساجد با محوریت و مدیریت امام جماعت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح شورای تعالی مساجد، دستگاه‌هایی که غیر مستقیم مرتبط هستند (همانند کمیته امداد و بهزیستی) نیز برنامه ریزی شده است که از ظرفیت آنها به خوبی استفاده شود.

حجت الاسلام حقانی اضافه کرد: رویکرد ما این است که مساجد در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی در سطح محله ورود پیدا کنند و در این راستا برای ائمه جماعات نیز برنامه‌هایی تعریف شده است.

ورود هیئت‌های مذهبی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

وی با بیان این مطلب که هیئت‌های مذهبی به فرمایش مقام معظم رهبری «مرکز جهاد تبیین هستند»، تصریح کرد: براین اساس قطعاً چهارچوب فعالیتی هیئت‌ها محدود نخواهد بود و در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز باید به رسالت خود عمل کنند لذا برنامه‌ها و آموزش‌هایی برای این قشر تأثیرگذار درنظر گرفته شده است.

لزوم ترویج مکتب سلیمانی/ تربیت راوری در دستور کار قرار دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برای کانون مداحان فرایند و برنامه‌های خوبی تعریف شده است، ابراز داشت: یکسری طرح و برنامه برای روحانیون مبلغ همچون آموزش جهاد تبیین، دغدغه مند کردن طلب‌ها جهت فعالیت در محله‌های خود انجام و دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این طلب که در حوزه رسانه که مورد تاکید مقام معظم رهبری هست نیز برنامه‌هایی تعریف و انجام شده است، بیان داشت: تولید محتوا در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و آموزش طلاب در حوزه رسانه از جمله این برنامه‌ها و فعالیت‌ها است.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای بانوان است، افزود: بخشی از بانوان مبلغ هستند که درحال ساماندهی و ارتقا آنها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی هستیم همچنین برخی دیگر از بانوان همسران طلاب هستند که برای آنها نیز دوره‌ها و برنامه‌های خوبی را داشته‌ایم.

وی با بیان این مطلب که یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان برنامه طرح «دختران حاج قاسم» است، ابراز داشت: در این طرح که گروه سنی نوجوانان را دربر می‌گیرد، به دنبال آموزش دختران و ارتقا آنها به سطح مربی جهت حل مسائل و مشکلات فرهنگی و تبلیغ ارزش‌های دینی در سطح جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در سطح استان دارای ۱۱ مدرسه صدرا هستیم، خاطرنشان کرد: در این مدارس بیشتر به دنبال کیفی سازی هستیم تا شاهد خروجی موثرتری باشیم ضمن اینکه در سطح مدارس دولتی نیز جهت انجام کار تبلیغ فعالیت‌هایی انجام شده است.

توسعه و ترویج مکتب سلیمانی یکی از اهداف مهم تبلیغات اسلامی است

وی با بیان این مطلب که زمینه فعالیتی سازمان تبلیغات اسلامی استان در بحث مکتب حاج قاسم به دو بخش تقسیم می‌شود، افزود: در یک بخش که در مکتب حاج قاسم مربوط به خود استان است که این سازمان در کمیته مساجد و روحانیت فعالیت می‌کند اما در بخش دیگر که خود سازمان تبلیغات اسلامی کشور در بحث مکتب حاج قاسم ورود پیدا کرده است، مسئولیت کشوری آن دنبال می‌شود.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به اینکه در بحث مکتب حاج قاسم دوره‌های تربیت مربی برای ۲ هزار نفر در کرمان برای راویان انجام و دوره‌های آموزشی برگزار شد که هزار نفر از آنها استان کرمانی بودند، خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص مکتب حاج قاسم ۶ کتاب نوشته و ۲ محصول دیگر نیز در حوزه‌های فرهنگی تولید و توزیع شد.

وی با بیان این مطلب که کلیه فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است، ابراز داشت: یکسری جشنواره‌ها و برنامه‌های ملی برگزار شد که استان کرمان در آنها شرکت و حائز رتبه نیز شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید