کد خبر: 373411
۰
۰
نسخه چاپی

گشایش های اقتصادی و سیاسی با همگرایی همه ارکان حاکمیت و همراهی مردم میسر است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت الله رییسی رییس جمهوری در پیامی به هفتمین اجلاسیه سراسری کانون دانشگاهیان کشور آورده است: جامعه علمی و دانشگاهی کشور همواره در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تحقق منویات داهیانه امام عظیم‌الشأن و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نقشی سازنده و الهام بخش داشته است.

وی افزود: در این اجلاسیه علمی ارزشمند که با سالروز حضور آگاهانه ملت شریف ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تقارن یافته، خرسندم بار دیگر بر عهد دولت مردمی برای پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و حرکت در جهت مصالح و منافع ملی و تحول‌آفرینی به نفع مردم تاکید کنم.

آیت الله رییسی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم از ابتدای کار با وجود مشکلات عدیده به ویژه شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور، رکود و تورم فزاینده، کسری بودجه و فشار حداکثری نظام سلطه، به لطف خدا و همراهی مردم تاکنون توانسته گام‌های مهمی در عرصه‌های مختلف داخلی و منطقه‌ای به ویژه تعامل با همسایگان بردارد و به دستاوردهای ارزشمندی نایل شود.

وی ادامه داد: بر این باوریم که دستیابی به شرایط مطلوب و گشایش‌های بیشتر اقتصادی و سیاسی با همگرایی همه ارکان حاکمیت، اتکا به توان و ظرفیت‌های داخلی و به‌ویژه همدلی و همراهی مردم شریف ایران میسر بوده و دولت با اتکال به خداوند متعال برای نیل به جایگاه زیبنده ملت بزرگ ایران کاملا امیدوار است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

رییس جمهوری تاکید کرد: دولت در این راستا نه تنها با روحیه انقلابی و تلاش بی‌وقفه برای عملی شدن وعده‌ها به مردم در حوزه اقتصاد، علم و فناوری، فرهنگ و سیاست خارجی اهتمام می‌ورزد، بلکه همه توان خود را به کار می‌گیرد تا آرمان‌های انقلاب اسلامی، اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام و بیانیه گام دوم انقلاب نیز تجلی یافته و عملیاتی گردد.

وی گفت: پر واضح است که تحقق این اهداف، بیش از هر چیز نیازمند هم‌افزایی و تلاش خالصانه اصحاب فکر، نخبگان، اندیشمندان و فعالان علمی کشور است. جهاد کبیر مورد نظر رهبری، حضور هوشمندانه در میدان مبارزه همه‌جانبه و کوشش مستمر در عرصه تبیین است که امروزه با شکل‌گیری فضای مجازی اهمیت فوق‌العاده یافته است. دستیابی به دانش نوین، کاربردی کردن معلومات و رسیدن به علم نافع نیز حضور مومنانه و جهادگرانه فرهیختگان عزیز در صحنه را می‌طلبد.

وی خاطر نشان کرد: تشکل‌های دانشگاهی باورمند به انقلاب و فعال در صحنه، فرصت‌های مغتنم و ظرفیتی ارزشمند برای نظام هستند که دولت همواره قدردان آنان است و در حد مقدورات، همت خود را در جهت شکوفایی و رسیدن آنان به اهداف و رسالت‌های تعریف شده به کار می‌گیرد.

رییس جمهوری افزود: در پایان، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این نشست علمی، برای همگان از درگاه خداوند، توفیقات روزافزون و حسن عاقبت مسئلت دارم. والسلام علیکم و رحمت الله.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید