کد خبر: 373747
۰
۰
نسخه چاپی
با حضور مسئولان دستگاه قضایی استان

یادواره شهدای 7 تیر مزار شیخان در قم برگزار شد

سومین یادواره شهدای هفتم تیر مدفون در مزار مقدس شیخان، با حضور مسئولان قضایی قم در بقعه علی بن بابویه برگزار شد.

  یادواره شهدای 7 تیر مزار شیخان در قم برگزار شد

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه، سومین یادواره شهدای هفتم تیر مزار مقدس شیخان در بقعه علی بن بابویه برگزار شد.
در این مراسم، رئیس کل دادگستری استان قم، مدیران و مسئولان اوقاف و جمعی از قضات استان حضور داشتند.
حجت‌الاسلام مهدی خویی مدیر مرکز افق مزار مقدس شیخان نخستین سخنران یادواره بود؛ او اظهار کرد: مزار مقدس شیخان میزبان پیکر پاک هفت تن از شهدای هفتم تیرماه است، شهدایی که 6 نفر از آنها نمایندگان شهرهای مختلف در مجلس شورای اسلامی و از همرزمان شهید آیت‌الله بهشتی به شمار می‌رفتند.
خویی به روایتی از امام علی بن موسی الرضا علیه السلام اشاره و ابراز کرد: جعفر بن محمد قولویه قمی در کتاب کامل الزیارات آورده است حضرت رضا علیه السلام فرمودند»آنهایی که قادر نیستند ما ائمه را در مقابر مشرفه زیارت کنند، هر کجا دوستان شایسته ما را دیدند زیارت کنند، ثواب زیارت ما برایشان نوشته می‌شود»؛ در مزار شیخان هم اصحاب ائمه اطهار علیهم السلام و علمای بزرگی مدفون هستند که زیارت آنها مصداق این روایت شریف است.
رئیس اوقاف ناحیه یک شهرستان قم هم در این یادواره سخنرانی کرد و با بیان اینکه مردم غیور ایران ثابت کرده‌اند که دشمنان از بین خواهند رفت ولی جمهوری اسلامی، پویا و زنده به حرکت خود ادامه می‌دهد.
حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی افزود: یکی از مهمترین دستورالعمل‌های سازمان اوقاف برگزاری یادبود روزهای ملی در تقویم رسمی کشور است و گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه از همین دست برنامه‌هاست به همین دلیل مزار مقدس شیخان برای برگزاری یادبود این شهدای گرانقدر در نظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم دیگر سخنران مراسم بود.
وی با بیان اینکه علما و بزرگان زیادی در طول تاریخ تلاش و مجاهدت کردند تا اصل دین اسلام به دست ما برسد و اکنون بعد از گذشت 43 سال، توفیق خدمت به نظام اسلامی نصیب مسئولان فعلی شده است گفت: علمای اسلام تالی تلو ائمه اطهار علیهم السلام هستند و تحصیل در حوزه‌های علمیه، تالیف کتب ارزشمند دینی به ویژه کتاب‌های فقهی و مجاهدت در راه اسلام و قرآن، کارهای ویژه‌ای است که ثانیه ثانیه عمر علمای اسلام برای آنها هزینه شده است.
مظفری گفت: مراجع عظام تقلید و علمای اسلام در آسایش و رفاه زندگی نکردند بلکه با مشقت و سختی فراوان، به این نتایج دست یافتند و برخی از آنها جانشان را بر سر این کار گذاشتند و اینجاست که در روایت می‌خوانیم «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» و امروز حوزه علمیه قم سرآمد و تداوم این حرکت عظیم علمی و مجاهدت سیاسی و اجتماعی است.
وی افزود: چندین هزار عنوان و جلد کتاب راجع به سنت و روایت توسط علمای شیعه نوشته شده است و در ارتباط با حقوق مدنی و اجتماعی نیز کتب فراوانی وجود دارد و بر خلاف عقیده برخی که می‌گویند علما فقط راجع به احکام طهارت و نجاست کتاب نوشته‌اند، حقیقت چیز دیگری است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید