کد خبر: 373749
۰
۰
نسخه چاپی

مزار شیخان میزبان هفت شهید حادثه 7 تیر

مدیر مرکز افق مزار شیخان گفت: هفت تن از شهدای حادثه هفتم تیرماه در مزار مقدس شیخان به خاک سپرده شده‌اند.

مزار شیخان میزبان هفت شهید حادثه 7 تیر

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام مهدی خویی پیش از ظهر امروز در سومین یادواره شهدای هفتم تیر مزار مقدس شیخان که در بقعه علی بن بابویه برگزار شد اظهار کرد: اینگونه برنامه‌ها موجب غفلت‌زدایی از مفهوم شهادت و فرهنگ‌سازی در این زمینه خواهد شد.
وی افزود: مزار مقدس شیخان میزبان پیکر پاک هفت تن از شهدای هفتم تیرماه است، شهدایی که 6 نفر از آنها نمایندگان شهرهای مختلف در مجلس شورای اسلامی و از همرزمان شهید آیت‌الله بهشتی به شمار می‌رفتند.
مسئول مرکز افق مزار مقدس شیخان با بیان اینکه شهید حسن محمدعینی دیگر شهید هفتم تیرماه هم جزو کارمندان مجلس شورای اسلامی بود که پیکر او هم در مزار شیخان مدفون است گفت: شهید میرزا علی آقا سنجانی نماینده مردم اراک، شهید سید نورالله طباطبایی‌نژاد از مفسران تفسیر نمونه، شهید غلامحسین حقانی نماینده مردم بندرعباس، شهید عمادالدین کریمی نماینده مردم نوشهر، شهید عبدالوهاب قاسمی نماینده مردم ساری و شهید صادقی نماینده مردم ازنا در مجلس، دیگر شهدایی هستند که پیکر پاکشان در این مزار مقدس آرمیده است.
وی به روایتی از امام علی بن موسی الرضا(ع) اشاره و ابراز کرد: جعفر بن محمد قولویه قمی در کتاب کامل الزیارات آورده است حضرت رضا(ع) فرمودند »آنهایی که قادر نیستند ما ائمه را در مقابر مشرفه زیارت کنند، هر کجا دوستان شایسته ما را دیدند زیارت کنند، ثواب زیارت ما برایشان نوشته می‌شود»؛ در مزار شیخان هم اصحاب ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگی مدفون هستند که زیارت آنها مصداق این روایت شریف است.
خویی تصریح کرد: علی بن بابویه قمی صاحب کتاب الشرایع نیز در جوار مزار شیخان و در بقعه‌ای دیگر به خاک سپرده شده‌اند، و کتاب ایشان پایه‌گذار افکار فقهی شیخ صدوق محسوب می‌شود.
مدیر مرکز افق مزار مقدس شیخان با اشاره به وجود مقبره 625 شهید گلگون‌کفن ایران اسلامی در این مزار گفت: دو بانوی مجتهده، 700 عالم شهیر و سه تن از اصحاب ائمه اطهار(ع)، زکریا بن آدم اشعری از وکلای اهل بیت(ع) و دیگر بزرگان از دانشمندان و علمای اخلاق و فقه در این مکان مدفون هستند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید