کد خبر: 373950
۰
۰
نسخه چاپی

با حسن‌تدبیر امام رضا(ع)و امام جواد(ع) مساله امامت‌وتشیع رسمی شد

به گزارش قم پرس، آیت الله سید احمد علم الهدی در آئین ظهر شهادت حضرت جوادالائمه (ع در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: با حسن تدبیر امام رضا (ع) و امام جواد (ع) و استفاده از فضاهایی که مامون ایجاد کرده بود مساله امامت و تشیع در امت اسلام رسمی شد و به صورت یک جریان عظیم در حال توسعه درآمد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: شناخت موقعیت خاص امام جواد (ع) در اوضاع سیاسی آن روز یکی از مباحث مهم مطرح شده در روز شهادت حضرت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بنی امیه دشمن ائمه (ع) بودند، افزود: آن‌ها به عنوان دشمن در مقام کینه توزی و انتقام به عزیزان پیامبر (ص) و ائمه (ع) ظلم می‌کردند که اوج این ظلم را یزید در مقابل سیدالشهدا (ع) انجام داد.

آیت‌الله علم الهدی اظهار کرد: جنایت بنی عباس بدتر از بنی امیه بود. آن‌ها هم نسبت به ائمه (ع) دشمنی نشان می‌دادند و بر اساس اینکه امامان معصوم (ع) را رقیب قدرت خود می‌دیدند و هم اینکه می‌خواستند مقام امامت و فضیلت آن‌ها را در استخدام حکومت جابرانه خود درآورند، با ائمه (ع) دشمنی می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مامون می‌خواست امامت را در خلافت ادغام کند تا جریانی به نام امامت در بین مسلمان‌ها مطرح نباشد که با تدبیر وجود امام هشتم (ع) و با قدرت سیاسی بالایی که امام رضا (ع) به خرج داد، نه تنها نتوانست به هدف خود برسد بلکه میدان برای توسعه امامت و ترویج آن بوسیله آن حضرت باز شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید