کد خبر: 373973
۰
۰
نسخه چاپی

فرهنگ‌سازی ازدواج آسان ضرورت اصلی کاهش آسیب‌های اجتماعی است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک آغاز ماه ذیحجه الحرام و سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، ازدواج را امری مقدس و یکی از اساسی‌ترین راهکارهای دوری از آسیب‌های اخلاقی برشمرد و اظهار کرد: تشکیل خانواده در رأس ارزش‌ها قرار دارد به گونه‌ای که برای ایجاد جامعه سالم باید برای داشتن خانواده‌ای سالم تلاش کرد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج ازدواج آسان در جامعه افزود: امروزه با سختگیری‌ها و مشکلاتی که در امر ازدواج پیش آمده این امر مقدس و حیاتی تحت شعاع مسائل مختلف قرار گرفته و اراده و خواست انسان به‌جای خواست خداوند در امر ارزش‌گذاری مبنا قرار گرفته و این نیاز فطری بشر در حصاری از قواعد سخت محبوس و زندانی شده تا آنجا که جوانان برای گریز از این قواعد، از ازدواج سرباز می‌زنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به راهکارهای ترویج ازدواج آسان در جامعه گفت: اقدامات فرهنگی، سوق دادن نگرش خانواده‌ها در جهت اهمیت فوق العاده ازدواج فرزندان، اعطا بینش به جوانان در جهت تلاش برای رفع موانع فرهنگی ازدواج، توجه دادن به خانواده‌ها در مورد صلاحیت جوان‌ها برای ازدواج، نشان دادن راهکارهای ازدواج آسان، سعی در رفع ترس جوانان از ازدواج، توجه دادن به خانواده‌ها در خصوص آثار منفی مهریه سنگین، ترغیب خیرین برای کمک به ازدواج جوانان و… از مهم‌ترین راهکارها برای ترویج ازدواج آسان در جامعه است.

نهادهای فرهنگی نقش مهمی در ترویج ازدواج آسان دارند

حجت‌الاسلام جعفرزاده، همکاری جهادی و همه‌جانبه نهادهای فرهنگی و خانواده‌ها را از مهم‌ترین عوامل ترویج ازدواج آسان عنوان و اظهار داشت: می‌توان با پخش نمونه‌های عملی از ازدواج‌های آسان از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها ازدواج آسان را در بین خانواده‌ها و جامعه ترویج کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل با تاکید بر ضرورت تلاش همه جانبه در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن خاطر نشان کرد: هجمه عظیمی توسط رسانه‌های مختلف غربی به ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی ایرانی ما انجام شده است و پادزهر اصلی مقابله با این هجمه، احیا و روزآمد کردن و ترویج سبک زندگی اهل بیت (ع) است.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این هجمه، احیا و روزآمد کردن و ترویج سبک زندگی اهل بیت (ع) است. با توجه به اینکه ذهن و زبان مردم کشورها اهل بیتی است اگر سبک زندگی و رفتار آنها را اهل بیتی و روزآمد کنیم، بهترین روش در راه مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج سبک زندگی اهل بیت در جامعه خواهد بود.

ضرورت رفع بحران جمعیت با تلاش فعالان فرهنگی و کنشگران حوزه جمعیت

حجت الاسلام جعفرزاده با تکیه بر مسئله «جمعیت» با بیان اینکه فرزندآوری مسئله‌ای مهم در جوان سازی جامعه است اما یک شاخص فرهنگی نیز محسوب می‌شود، گفت: وضعیت امید اجتماعی و حالت خانواده و سرزندگی آن از طریق میزان فرزندآوری مشخص می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به عدم تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری و مشوق‌های اقتصادی دولت، بیان کرد: در صورت عدم کار فرهنگی در حوزه جمعیت، مشوق‌های اقتصادی موجب سلب مسئولیت از خانواده می‌شود و به تنهایی اثرگذار نیست.

وی با تاکید بر اعمال نوآوری، بازنگری و جوان گرایی در روش‌های حل بحران جمعیت، اظهار کرد: باید مبلغان و فعالان فرهنگی و کنشگران جمعیت به طور جدی وارد جامعه شده و با فرهنگ سازی و تبیین مضررات کاهش جمعیت، مردم را قانع کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: انتقال ارزش‌ها از دغدغه‌های همیشگی خانواده‌ها، مربیان و مبلغان و مسئولان فرهنگی بوده و هست و مهم‌ترین و مناسب‌ترین شیوه برای انتقال ارزش‌ها، ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید