کد خبر: 374023
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

همگروهی هندبال ایران با اسپانیا، شیلی و مونته نگرو

به گزارش قم پرس بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۲۳ اواخر سال جاری به میزبانی مشترک دو کشور سوئد و لهستان برگزار خواهد شد و تیم ملی هندبال مردان کشورمان برای دومین بار جواز حضور در این رویداد را کسب کرده است.

در فاصله ۱۹۰ روز مانده تا آغاز این رقابت ها مراسم قرعه کشی مهمترین رویداد هندبال جهان، امشب در شهر کاتوویتس لهستان برگزار شد تا تیم های حاضر رقیبان خود در مرحله مقدماتی را بشناسند. مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان جهان با حضور سواوومیر اشمالا ستاره لهستانی و مگنس ویسلندر ستاره سوئدی هندبال جهان برگزار شد.

در مراسم قرعه کشی این رویداد تیم هندبال مردان ایران در گروه A رقابت‌های قهرمانی جهان با تیم‌های اسپانیا، شیلی و مونته‌نگرو همگروه شد.

گروه بندی کامل تیم های حاضر به این ترتیب است:

گروه A:
اسپانیا - ایران - شیلی - مونته‌گروه
گروه B:
لهستان - اسلوونی - عربستان - فرانسه
گروه C:
سوئد - اروگوئه - آفریقا ۲ - برزیل
گروه D:
ایسلند _ کره‌جنوبی _ مجارستان _ پرتغال
گروه E:
آلمان - آفریقا ۵- صربستان - قطر
گروه F:
نروژ - هلند - آرژانتین - مقدونیه شمالی
گروه G:
کرواسی - آمریکا - آفریقا ۳ - آفریقا ۱
گروه H:
دانمارک - آفریقا ۴ - بحرین - بلژیک

تاکنون تکلیف ۲۷ تیم حاضر در این رقابت ها مشخص شده است و چهره ۵ تیم باقی مانده از مسابقات قهرمانی آفریقا نیز به زودی مشخص خواهد شد.

بیست و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی جهان مردان از ۱۲ تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۲ دی لغایت ۹ بهمن ۱۴۰۱) به میزبانی مشترک لهستان و سوئد در ۹ سالن (۴ سالن در لهستان ۵ پنج سالن در سوئد) برگزار می‌شود. این دومین میزبانی مشترک دو کشور برای مسابقات قهرمانی جهان پس از میزبانی مشترک آلمان و دانمارک در سال ۲۰۱۹ است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.