کد خبر: 374080
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

برندسازی در راستای اهداف ملی و دینی باشد/لزوم حمایت از ورزش

به گزارش قم پرس، آیت الله لطف الله دژکام در دیدار با هیئت رئیسه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس که به مناسبت روز جهانی ورزشی نویسان برگزار شد، اظهار داشت: شکل گیری انجمن ورزشی نویسان در شیراز، به عنوان دومین استان در کشور به معنای رشد و بالندگی تلاش‌هایی است که در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این شیراز در قله است، اظهار داشت: شکل گیری تیم‌های ورزشی، گزارش خبری ورزشی و نهایتاً انجمن ورزشی نویسان به معنی این است که زنجیره هدفمندی تشکیل و تکمیل شده که این نمادی از اوج فرهنگی شهر ما است.

امام جمعه شیراز جامعه قوام یافته را مقدم بر کنار هم قرار گرفتن دانست و اظهار داشت: وقتی ما تشکل‌هایی مثل انجمن ورزشی نویسان ایجاد می‌کنیم باید اهداف خود را کاملاً مشخص نمائیم. در ورزش عده‌ای بازیکن و ورزشکار داریم و عده‌ای دوست داران و طرفداران ورزش و عده‌ای مدیران عرصه ورزش هستند. حالا باید دید اهداف هرکدام چیست.

او افزود: اهداف اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی که پشت ورزش است برای ورزشی نویسان باید ملموس باشد. یعنی با چه هدفی این انجمن راه اندازی شده و از نظر اجتماعی سیاسی و فرهنگی کجای کار قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: ما گاهی هدف مان از ورزش این است که جلوی رشد اعتیاد را بگیریم که این هدف اجتماعی است گاهی برخی سیاستمداران ممکن است از ورزش بهره مند شوند و به دنبال رأی هستند و این هدفش سیاسی است. بنابراین ورزشی نویس باید به این اهداف دقت نظر داشته باشید.

آیت الله دژکام خواستار توجه بیشتر به اهداف افرادی که در این حیطه فعال هستند شد و اظهار داشت: اگر بنا است که ورزش کاربرد سیاسی اجتماعی وسیعی داشته باشد، آنهایی که می‌خواهند جهان را در قبضه قدرت خود داشته باشند مسلماً از این موقعیت استفاده می‌کنند. یعنی ممکن است یک هدف در سطح نماینده شدن باشد، یک هدف در سطح کشور است و اینکه یک جریان سیاسی بالا بیاید و یک هدف جهانی است.

وی خواستار تدبیر روزافزون فعالان این عرصه شد و اظهار داشت: جریان جهانی و اهدافش شاید به منفعت کشور ما و شیراز ما نباشد و این زیرکی شما ورزشی نویسان را می‌خواهد که در پازل آنها نقشی که می‌خواهند را ایفا نکنید. مگر اینکه آن نقش به نفع مجموعه و کشور ما باشد.

وی در ادامه به شعری از فردوسی پاک نهاد اشاره کرد و افزود: شعر «چو ایران نباشد تن من مباد» باید به شکل یک هدف گذاری ملی درآید و اگر منافع سیاسی اجتماعی و ملی ما تأمین نشود در پازل هیچکس بازی نمی‌کنیم. البته مقصود این نیست که همه چیز برای ما باشد و ما در تعامل بین المللی بی انصاف نیستیم اما اینکه یک طرفه برای آنها باشد هم قبول نیست.

امام جمعه شیراز دستیابی به تعامل را پیش نیاز موفقیت دانست و اظهار داشت: باید در سطح ملی و استانی زیرک باشید تا با تعامل مثبت در راستای اهداف خود کار کنیم.

آیت الله دژکام با اشاره به این موضوع که انجمن ورزشی نویسان برند سازی می‌کنند اظهار داشت: جهانی شدن رستم، شاهکار برند سازی فردوسی است. در همین حوزه اگر قلم خبرنگاران و ورزشی نویسان هم حساب شده به میدان نیاید، ورزشکاران ما به عنوان پهلوان به جامعه معرفی نمی‌شود. به همین دلیل همه باید دست به دست هم دهند تا شخصیت کشتی گیر یا کاپیتان تیم را مطرح کند و کار شما این است و باید برنامه داشته باشید تا در راستای اهداف ملی و دینی برند بسازید.

او در ادامه گفت: با توجه به مسئولیت اجتماعی خود در این مورد که چه‌کسی را برند می‌کنید و چگونه در این موضوع نقش آفرینی می‌کنید، دقیق هستم و کار شما را بررسی می‌کنم و خدا هم بالاتر از همه ما ناظر است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خواستار دقت نظر پیرامون سوءاستفاده‌های احتمالی شد و اظهار داشت: عرصه ورزش بسیار مهم است و فقط یک کار تفننی نبوده و مقدمه‌ای برای منافعی است که شما می‌توانید برای ملت، کشور و استان ایجاد کنید.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش به ناکامی‌های اخیر ورزشی استان اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: متأسفانه استان فارس ضررهای زیادی در ورزش به خصوص فوتبال داشته است و به نظر می‌رسد در این عرصه نیاز به حمایت شرکت‌های بزرگ اقتصادی در حوزه ورزش داریم و گاهی ورزشی نویسان باید یک نگاه انتقادی و متین به این موضوع داشته باشند.

او پیرامون کارنامه ناموفق تیم‌های فارس در سال ای اخیر افزود: انصاف نیست که تیم لیگ برتری ما زمین بخورد و شرکت‌های استان باید از باشگاه‌ها حمایت کنند و ورزشی نویسان باید این حمایت‌ها را مطالبه و تحریک کنند تا همه پای کار بیایند. شما به عنوان خبرنگار همین مطلب را مطالبه کنید که شرکت‌های پردرآمد فارس چرا به ورزش استان فارس توجه نمی‌کنند.

وی با اشاره به این موضوع که منافع استانی هم ذیل منافع ملی است و باید تأمین شود اظهار داشت: بر این باورم که به حوزه ورزش کم لطفی شده است بنده در خطبه نماز جمعه‌های خود از ورزش گفتم و نیاز به ورزش و توسعه ورزش همگانی و ارتباط معنویت و ورزش صحبت کردم که هیچ انعکاسی در حیطه ورزشی پیدا نمی‌کند و از طرف دیگر درخواست ورزشی نویسان به گوش بنده نمی‌رسد و تا زمانی که این ارتباط ضعیف است برآیند کار صفر خواهد بود و به اهداف خود نمی رسیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش پایانی سخنانش با هیئت رئیسه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس گفت: ورزش همان طور که با معنویت ارتباط دارد با سلامت هم ارتباط دارد و بحث ورزش‌های همگانی ناظر به مسئله سلامت است بانوانی که از مسئله سلامت به واسطه ورزش نکردن رنج می‌برند درصد بیشتری در جامعه دارند و از این جهت حتماً باید کار شود و محیط‌های مناسب جهت ورزش بانوان فراهم شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.