کد خبر: 374104
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

۷ اسنوکرباز به مسابقات رده‌های سنی قهرمانی جهان اعزام می‌شوند

به گزارش قم پرس نخستین دوره رنکینگ کشوری اسنوکر زیر ۱۶ که از دو روز پیش در آکادمی بیلیارد و اسنوکر آغاز شد امروز در حالی به پایان می‌رسد که برگزاری این رقابت‌ها در رده سنی زیر ۱۸ و زیر ۲۱ سال هم در برنامه فدراسیون بولینگ و بیلیارد قرار دارد.

برگزاری این رقابت‌ها در راستای برنامه این فدراسیون برای رشته‌های پایه و به منظور تعیین ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان در دستور کار قرار گرفته است. قرار است فدراسیون بولینگ و بیلیارد ایران در این رقابت‌ها ۷ نماینده در بخش پسران داشته باشد.

علی سلطانپور دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد در مورد برگزاری رنکینگ کشوری اسنوکر و تاثیر آن در ترکیب اعزامی به مسابقات جهانی گفت: یکی از اولویت‌های فدراسیون برای سال جاری و در رابطه با رشته‌های بیلیاردی، گسترش فعالیت‌های بخش پایه با تمرکز بر رشته اسنوکر است. در همین راستا برگزاری رقابت‌های رنکینگ کشوری را در برنامه قرار دادیم.

وی در این رابطه ادامه داد: پیش از این رنکینگ کشوری اسنوکر در رده سنی زیر ۲۱ سال برگزار شده بود اما امسال برای نخستین بار برگزاری این رنکینگ برای دو رده سنی زیر ۱۶ سال و زیر ۱۸ سال را هم در برنامه قرار دادیم. به خصوص که مسابقات قهرمانی جهان در این رده‌های سنی را در پیش داریم و لازم بود تا اردونشینان و در نهایت ترکیب تیم‌های اعزامی به این رقابت‌ها را بر اساس ارزیابی دقیق بازیکنان انتخاب شوند.

سلطانپور با بیان اینکه مسابقات قهرمانی جهان مردادماه به میزبانی رومانی و در بخارست برگزار می‌شود، تصریح کرد: این رقابت‌ها در هر سه رده سنی زیر ۱۶، زیر ۱۸ و زیر ۲۱ سال برگزار می‌شود و فدراسیون هم قصد دارد در هر سه رده بخش پسران نماینده اعزامی داشته باشد.

به گفته دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد ترکیب تیم زیر ۲۱ و زیر ۲۸ سال ایران به مسابقات قهرمانی جهان به ترتیب ۴ و ۳ نفره خواهد بود. در رده زیر ۱۶ سال هم ایران یک نماینده در بخارست خواهد داشت.

سلطانپور تاکید کرد: بعد از برگزاری رنکینگ کشوری اسنوکر در هر سه رده سنی و بر اساس رنکینگ بازیکنان، بهترین‌ها به اردوی آماده سازی دعوت می‌شوند تا از میان آنها نفرات اعزامی به بخارست مشخص شوند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.