کد خبر: 374141
۰
۰
نسخه چاپی

ساخت مقبره برای شهید رئیسعلی دلواری در وادی السلام نجف

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، مجید نامجو جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در گردهمایی مدیران امور بانوان دفاتر استانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات گفت: برادران عراقی با دیدن کیفیت طرح‌های اجرا شده از سوی ایران در حرم مطهر علوی (ع)، حرم امام حسین (ع) و حرم امامین جوادین (ع) در کاظمین و امامین عسکریین علیهم السلام در سامراء، و دانش فنی بالای مهندسان ما، درخواست اجرای چند طرح دیگر را داده‌اند.

وی افزود: اجرای طرح توسعه مزار و بقعه سلمان فارسی در شهر مدائن، توسعه مزار و بقعه کمیل بن زیاد از شیعیان و یاران نزدیک مولای متقیان و نیز توسعه مسجد براثا، سومین مسجد پراهمیت جهان تشیع از جمله این درخواست‌هاست. در کنار اینها، ساخت مقبره برای شهید رئیسعلی دلواری، قهرمان استعمارستیز تاریخ معاصر که در قبرستان وادی السلام نجف اشرف مدفون است در دستور کار ستاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح‌ها با تأمین منابع مالی آنها از سوی خیران داوطلب مشارکت در آنها آغاز می‌شود اظهار داشت: ارزش طرح‌های در دست اجرای کنونی ستاد در سال جاری یک هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه طرح‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات نوعی صدقه جاریه محسوب می‌شود از دوستداران اهل بیت علیهم السلام و خیران دعوت کرد تا در این فیض خدمت به آستان ائمه اطهار مشارکت نمایند.

وی با بیان اینکه هیأت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات متشکل از نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف و ائمه جمعه و جماعت است افزود: هر ساله طی دو مجمع، صورتهای مالی و گزارش عملکرد و پیشرفت طرح‌ها به دستگاه‌های ذیربط گزارش داده می‌شود.

نقش ویژه بانوان در فرهنگ نذر

در ادامه این همایش، یوسف افضلی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: همانطور که بانوان نقش اساسی در تربیت دینی خانواده را بر عهده دارند، در ترویج فرهنگ نذر توسعه عتبات نیز جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی افزود: بانوان مؤمن در سراسر کشور در کنار اهدا جواهرات خود، با مشاکت در طرح‌هایی مانند بافت قالی برای توسعه عتبات، طرح مشارکت اقساطی نذر عتبات موسوم به طرح بنای نور و نیز اجرای آثار هنری ارزشمند مانند ملیله‌دوزی و…برای حرم‌های مطهر، نقش ویژه‌ای در بازسازی و توسعه حرمهای مطهر دارند.

در پایان این همایش از زحمات خانم اصلانی تجلیل و خانم سعیدی مبارکه به عنوان مسئول جدید امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات معرفی شد.

ساخت مقبره برای شهید رئیسعلی دلواری در وادی السلام نجف

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید