کد خبر: 374146
۰
۰
نسخه چاپی

هشتمین دوره اردوی فرهنگی کوثر در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد

به گزارش قم پرس اردوی دانش آموزی فرصتی ارزشمند برای تبیین مفاهیم مهم مذهبی، فرهنگی، تربیتی، مهارتی، زندگی و استحکام و تقویت آنچه که در یک فرآیند آموزشی به کودکان، نوجوانان و جوانان ارائه شده، به شمار می‌رود و فضایی را فراهم می‌کند تا نسل آینده‌ساز را به سمت کمال انسانی، معرفت دینی و زندگی با کرامت رهنمون کند.

اثر تربیتی یک اردو یک یا چند روزه آن چنان عمیق است که نقش آن تا ایام کهنسالی بر صفحه ذهن افراد باقی می‌ماند و به همین دلیل اردو از هر کار تربیتی‌ای مهم‌تر، عمیق‌تر و ماندنی‌تر است. اردوی دانش آموزی یک اردوی تربیتی است که در آن، اولین قدم برای تجربه استقلال، خودباوری، اعتماد به نفس و زندگی گروهی و اجتماعی برداشته می‌شود و دانش آموزان در آن زندگی جدیدی را به دور از خانواده و در میان گروه همسالان تجربه می‌کنند.

طبق برنامه طراحی شده برای دانش آموزان پسر در هشتمین دوره اردوی فرهنگی آموزشی کوثر مرکز اسلامی مسکو، دانش آموزان با ورزش صبحگاهی و صرف صبحانه روزهای این اردو را آغاز کردند. سپس کلاس آموزش قرائت قرآن کریم آغاز شد. در ادامه حجت الاسلام اکبری جدی در سخنانی در بیان اهمیت رشد روحی و معنوی انسان‌ها به ذکر این موضوع پرداخت که همان‌گونه جسم انسان‌ها نیاز به رشد و تکامل دارد، باطن و ذات آدمی نیز نیاز به رشد و تعالی معنوی دارد.

هشتمین دوره اردوی فرهنگی کوثر در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد

وی در سخنان خود از اساتید و دست‌اندرکاران برپایی هشتمین دوره اردوی دانش آموزی فرهنگی آموزشی کوثر تقدیر و تشکر کرد.

نماینده دفتر ولی فقیه در فدراسیون روسیه در بیان اهمیت برگزاری این قبیل اردوها و برنامه‌ها افزود: اهمیت کادرسازی نسل جوان برای آینده و همچنین تأثیرات چشمگیر اردوها و برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و آموزشی در تربیت و شکل‌گیری شخصیت نوجوانان نقش بسزایی دارد. سخنران دیگر این مراسم حاج علی میرزا باقروف استاد احکام هشتمین دوره اردوی دانش آموزی بود که به خلاصه‌ای از نکات تدریس شده کلاس احکام در این دوره اشاره کرد.

در این اردو کلاسهای متنوعی از جمله کلاسهای احکام اسلامی و نماز، قرائت قرآن کریم، مسابقه کتابخوانی با موضوعات قصص قرآنی و تاریخ اسلام برپا شد.

با برگزاری کلاس اخلاق به بیان تعدادی دیگر از مهم‌ترین فضائل اخلاقی از قبیل: صداقت (راستگویی)، تواضع (فروتنی)، قناعت (اسراف نکردن) و شجاعت به دانش آموزان پرداخت.دانش آموزان با حضور در کلاس اخلاق و آموزش این موضوع که جان و درون انسان‌ها (نفس)، جای عادت‌های خوب و بد است و باعث انجام کارهای پسندیده و ناپسند می‌شود، شرکت کردند. سپس نوبت استعدادیابی در زمینه مداحی در دانش آموزان بود، که برخی از آن‌ها بحق با صدایی رسا و شیوا اشعاری زیبا را در مدح ائمه اطهار (ع) به زبان آذری بیان می‌کردند.

هشتمین دوره اردوی فرهنگی، آموزشی کوثر ویژه دانش آموزان پسر از تاریخ ۲۷ ژوئن ۲۰۲۲ در محل مرکز اسلامی مسکو در حال برگزاری است. این اردوی دانش آموزی به زبان‌های روسی و آذری با محوریت برنامه‌های زیر به مدت هفت روز تا تاریخ ۴ ژوئیه ۲۰۲۲ برگزار شد؛ سپس از تاریخ ۵ ژوئیه ۲۰۲۲ تا ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۲ اردوی فرهنگی، آموزشی کوثر ویژه دانش آموزان دختر با محوریت همین برنامه‌ها برگزار می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید