کد خبر: 374178
۰
۰
نسخه چاپی

برنامه‌ریزی برای آغاز طرح‌های عمرانی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)

شهردار قم از برنامه‌ریزی برای آغاز طرح‌های عمرانی اطراف حرم مطهر در ماه‌های آینده خبر داد

برنامه‌ریزی برای آغاز طرح‌های عمرانی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)

به گزارش قم پرس: دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه بررسی بافت اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیه، با اشاره به اهمیت طرح‌های اطراف حرم به لحاظ قرار داشتن در مرکزیت شهر اظهار داشت: در حال حاضر طرح پارکینگ ضلع شرقی حرم با هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به نتیجه رسیده است.

وی وجود خانه تاریخی “نیازمند” را از معضل‌ها و موانع موجود برای پیشرفت این طرح دانست و گفت: اگر این اثر از ثبت ملی خارج شود، طرح پارکینگ ضلع شرقی طرح کاملی خواهد شد.

شهردار قم افزود: به خاطر مانعی که به‌واسطه این خانه تاریخی، برای اجرای طرح داشتیم، تعداد پارکینگ‌ها را از سه هزار و ۶۰۰ پارکینگ به حدود ۲ هزار و ۶۰۰ پارکینگ کاهش دادیم و دهانه نیز ۲۴ متر در نظر گرفته‌شده است.

به گفته وی، در صورت همکاری اداره کل میراث فرهنگی برای خروج این اثر از ثبت ملی، ما به‌راحتی طرح پارکینگ ضلع شرقی را اجرا و دهانه هر پارکینگ را نیز به ۳۵ متر افزایش می‌دهیم.

دکتر سقائیان‌نژاد با بیان اینکه بحث‌های اراضی ۴۸ هکتاری که مربوط به ستاد بازآفرینی شهری است انجام‌شده و در کمیسیون ماده پنج نیز به تصویب رسیده است گفت: هشت طرحی که در رابطه با اطراف حرم حضرت معصومه (س) بوده، نیز به‌موازات زمین‌های ۴۸ هکتاری به نتیجه می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص طرح‌های اطراف حرم، مجوزهایی که باید از وزارت راه و شهرسازی گرفته می‌شد به اداره کل راه و شهرسازی تفویض شده است، گفت: راه‌های اجرای طرح‌ها یکی پس از دیگری فراهم می‌شود که در این زمینه همراهی تهران نیز چشمگیر است و تا چند ماه آینده وارد اجرا خواهیم شد.

انتهای پیام/*****شm

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید