کد خبر: 375532
۰
۰
نسخه چاپی

درخواست اشتغال و دریافت تسهیلات مسکن؛ موضوع نامه‌های مردم همدان به رییس جمهور

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم اقصی نقاط استان همدان به محض اطلاع از دیدار مردمی آیت الله رییسی رییس جمهور در سالن شهدی سلیمانی، از ساعات اولیه صبح امروز به این مکان حاشیه شهر همدان عزیمت کرده و در تکاپوی رساندن نامه‌های خود با تیم اجرایی و حفاظتی رییس جمهور هستند.

با وجود راه‌اندازی سامانه ۱۱۱ درخصوص پاسخگویی به مطالبات مردم استان همدان در سفر ریاست جمهوری و امکان ثبت درخواست‌های آنان به صورت حضوری، همدانی‌ها با عزیمت به سالن ورزشی سردار شهید سلیمانی محل دیدار مردمی آیت الله رییسی، امیدوار به حصول نتیجه هستند.

عمده نامه‌های مورد درخواست مردم از رییس جمهور در حوزه مسکن، گرانی، اشتغال، دریافت تسهیلات و رسیدگی به وضعیت روستاها بود.

بیشتر مراجعه کنندگان نسبت به وضعیت گرانی مسکن به ویژه اجاره بها مسکن گلایه مند بوده و خواستار سازوکار اساسی در مهار این گرانی شدند.

شماری از آنان به خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: تسهیلات ارزان قیمت و با بهره کم به اقشار مختلف جامعه اختصاص یابد تا بتوانند نسبت به تامین مسکن خود اقدام کنند.

اغلب حاضران که از اقشار کارگری بودند، افزوند: کارگران به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها توانایی پس‌انداز را ندارند به همین دلیل لازم است که تسهیلات با بهره کم و طولانی مدت به آن‌ها اعطا شود تا نیاز مسکن خود را رفع کنند.

همچنین عده‌ای از خانواده‌ها گرانی را معضل جامعه دانسته و عنوان داشتند که طرح‌هایی برای مهار این وضعیت در بازار ایجاد شود.

اشتغالزایی از دیگر مطالبه مردم از رییس جمهور بود و خواستار حمایت و توسعه طرح‌های تولیدی و صنعتی در استان برای حل این مشکل شدند.

برخی روستاییان نیز با اشاره به وضعیت خشکسالی، کمبود آب در روستاها را معضل اساسی در تولید محصولات خود دانسته و عده‌ای نیز نامطلوب بودن راه‌های روستایی و بروز تصادفات را مشکل ساز دانستند.

خشکسالی بی‌سابقه مردم باعث شده تا روستاییان همدان با خسارت فراوان مواجه شوند و با این حال از رییس جمهور خواستار حل این بحران شدند.

نامه‌های مردمی امروز قبل از ورود مردم به سالن شهید سلیمانی توسط رابطان جمع آوری شد و آن‌ها امیدوار به رسیدگی جدی به مشکلات خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، با استقبال رسمی آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان وارد فرودگاه همدان شد.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید