کد خبر: 375845
۰
۰
نسخه چاپی

در دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی با رئیس حوزه هنری قم

زمینه فعالیت های مشترک در حوزه های شعر آیینی و ادبیات دفاع مقدس بررسی شد سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با رئیس حوزه هنری این استان دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی با رئیس حوزه هنری قم

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، مهدی توکلیان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با هدف گسترش همکاری های های فرهنگی، هنری و آموزشی با محمد علی روزبهانی، رییس حوزه هنری استان؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی، مشاور مدیرکل ارشاد استان؛ علی نقیب؛ شاعر آیینی و محمدرضا شاه‌مردی از فعالان فرهنگی و ادبیات نمایشی استان دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در این دیدار گفت: استان قم ظرفیت های فرهنگی- هنری زیادی دارد که با هم افزایی دستگاه های فرهنگی می توان این ظرفیت ها را احیا کرد. دو آسیب سلیقه محور و جزیره ای عمل کردن از جمله موانع مهم کار فرهنگی است که امیدواریم با گسترش همکاری های میان اداره کل کتابخانه های عمومی استان و حوزه هنری شاهد توسعه فرهنگی استان باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم فعالیت فرهنگی، ضرورت آینده پژوهشی و نیازسنجی است که متاسفانه در بسیاری از موارد، عدم توجه به این نکته ما را از میسر درست منحرف می کند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در پایان با اشاره به ظرفیت های کتابخانه های عمومی استان خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی در کشور و استان قم امروزه باشگاه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی هستند که در جهت رفع نیازهای اطلاعاتی مردم گام بر می دارند و این مراکز فرهنگی می توانند محل خوبی برای فعالیت های نهاد انقلابی و با سابقه حوزه هنری باشند.

در این دیدار همچنین محمدعلی روزبهانی، رئیس حوزه هنری استان قم گفت: حوزه هنری در سال های اخیر در مسیر مردمی سازی هنر حرکت کرده و گسترش همکاری ها بین ما و اداره کل کتابخانه های عمومی با داشتن مراکز فرهنگی در مناطق مختلف استان، بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی، با تکیه بر عملگرایی و همکاری دو ارگان، می توان زمینه های اقدامات بسیاری در حوزه های مختلف شعر آیینی، ادبیات و داستان و دفاع مقدس انجام داد.

گفتنی است، در این دیدار مذاکرات اولیه جهت همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و حوزه هنری در ایجاد خانه ادبیات استان قم انجام شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید