کد خبر: 375980
۰
۰
نسخه چاپی

مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰۰ نقطه کشور برگزار شد

به گزارش قم پرس، مراسم شیرخوارگان حسینی امروز جمعه ۱۴ مردادماه همزمان با نخستین روز جمعه ماه محرم همچون هرساله در ۷۵۰۰ نقطه کشور و ۴۵ کشور جهان برگزار شد و مادران کودکان خود را نذر حضرت علی اصغر (ع) کردند.

این همایش از سال ۱۳۸۳ در تهران آغاز و به مرور در سایر شهرها گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی اصغر تشکیل شد. از سال ۱۳۹۰ این همایش در بسیاری از روستاها، شهرهای ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند و کودکان خود را نذر علی اصغر امام حسین (ع) می‌کنند.

برای برگزاری این مراسم هرساله از سوی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) کارگاه دوخت لباس برای این مراسم برپا می‌شود و مادرانی حضور پیدا کرده و لباس می‌دوزند تا به سراسر جهان برای برگزاری این مراسم ارسال شود. در آستانه بیستمین سال برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم، کارگاه آماده‌سازی لباس‌های شیرخوارگان برای ارسال لباس به ۴۵ کشور برگزارکننده این مراسم برپا شد.

هدف از برگزاری این همایش ابلاغ این پیام است: بای ذنب قتلت؟ ما با معرفی مظلومیت حضرت علی اصغر به دنیا به همگان تصریح می‌کنیم که هدف سیدالشهدا بیداری امت اسلامی بود نه حکومت. نذرنامه‌ای برای این مراسم تهیه شده است که هرساله توسط مادران خوانده می‌شود که در متن این نذرنامه آمده است: «یا صاحب الزمان (عج)، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم که او را برای ظهور نزدیکت برگزینی و حفظ کنی، یا مسیح حسین، یا علی اصغر، ادرکنی»

یادآور می‌شود در این مراسم حجت‌الاسلام مسعود عالی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت علی اصغر (ع) نماد حقانیت سیدالشهدا در روز عاشوراست که باوجود او هیچکس در عالم نمی‌تواند بگوید که در عاشورا حق با یزیدیان بود زیرا می‌گویند پس چرا به بچه شش ماهه رحم نکردند.

وی ادامه داد: در حسینیه اعظم لندن قمه‌زنی را اجازه می‌دهند زیرا آن وهن و تخریب شیعه است و شیعه انگلیسی به راحتی آنجا قمه‌زنی می‌کنند اما مراسم شیرخوارگان حسینی ممنوع است زیرا این مراسم سند حقانیت امام حسین (ع) است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید