کد خبر: 376080
۰
۰
نسخه چاپی
معاون رییس‌جمهور:

دولت منابع بلاعوض برای جبران خسارت مناطق سیل‌زده اختصاص می‌دهد

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه در جمع مردم روستای خویه مرکز دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سلام رییس‌جمهور را به مردم استان و اهالی موگویی ابلاغ می‌کنم.

وی با اشاره به حوادث سیل اخیر در کشور افزود: از مناطق سیل‌زده در استان‌های مختلف کشور مانند چهارمحال و بختیاری دیدن شد.

مرتضوی تصریح کرد: با جاری شدن سیل اخیر بسیاری مردم به‌ویژه در روستاها خانه‌های مسکونی، ابزار اشتغال، زمین کشاورزی و دام‌های خود را از دست دادند.

وی یادآور شد: در سیل اخیر بسیاری امکانات زیرساختی مناطق مختلف سیل‌زده کشور مانند تاسیسات آب آشامیدنی خسارت جدی دیده و در حال ارزیابی از سوی گروه‌های کارشناسی است.

معاون اجرایی رییس‌جمهور اظهار داشت: دولت برای تعمیر، مرمت و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در سیل اخیر علاوه بر کمک‌های بلاعوض، تسهیلات مورد نیاز را به متقاضیان خسارت‌دیده پرداخت می‌کند.

وی گفت: جهادکشاورزی برای تامین دام مورد نیاز افرادی که دام‌های خود را از دست داده‌اند، اقدام خواهد کرد.

مرتضوی تاکید کرد: دولت همچنین احیای زمین‌های کشاورزی و جبران بخشی از خسارت‌ها کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات جدی جاده روستاهای دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ و خاکی بودن این مسیر افزود: عملیات اجرایی آسفالت قسمتی از این مسیر در سال‌جاری آغاز می‌شود.

معاون اجرایی رییس‌جمهور پیگیری‌های ویژه برای تصویب نهایی طرح توسعه شهرستان کوهرنگ را ضروری اعلام و تصریح کرد: در این طرح منابعی برای توسعه کوهرنگ پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: در حوزه آموزش و پرورش به‌خصوص تحصیلات دبیرستانی دختران دهستان موگویی کوهرنگ مشکلاتی وجود دارد که به‌صورت ویژه دنبال و رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا، معاون اجرایی رییس‌جمهور، استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی و تعدادی مسوولان استان از مناطق محروم و روستاهای سرآقاسید، خویه، چین و صالح‌کوتاه در دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ بازدید و علاوه بر گفت‌وگو با با مردم در مراسم عزاداری این روستاها شرکت و مشکلات این مناطق را به‌صورت میدانی بررسی کردند.

دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ در ۱۴۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

به گزارش ایرنا، سیلاب تابستانی مونسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستان‌های این استان شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید