مردم اردبیل از عادی‌انگاری کرونا پرهیز کنند

به گزارش قم پرس علی محمدیان اردی عصر دوشنبه در بازدید از مراکز بستری کرونا در اردبیل اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش شمار بستری‌ها و روند رو به رشد سرایت کووید _ ۱۹ هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۷ بیمار به دلیل ابتلاء به کووید _ ۱۹ بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: از این تعداد بستری ۸ بیمار در بخش ICU کرونا بستری بوده و ۶ بیمار پس از بهبودی مرخص شده اند.

محمدیان اردی از فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: رفتار ویروس کرونا نامشخص است ولی در دهه اول محرم و عزاداری‌های مردم اگر سهل‌انگاری‌ها ادامه پیدا کرده و عزاداران نسبت به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بی‌تفاوت باشند، ما خروجی آن را در هفته‌های آینده و در قالب افزایش بستری‌ها شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از عادی انگاری بیماری خودداری کنند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در قطع زنجیره ابتلاء مهم ارزیابی کرد.

این مسئول همچنین گفت: افرادی که بیش از ۶ ماه از آخرین دوز واکسن کرونا آنها گذشته است حتماً برای تزریق واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید