کد خبر: 376135
۰
۰
نسخه چاپی

تعامل شهرداری قم با اداره کل نوسازی مدارس در تأمین قیر و آسفالت مدارس الگویی برای کشور شده است

مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس استان قم گفت: مدل تعامل شهرداری قم با اداره کل نوسازی مدارس در تأمین و خرید قیر و آسفالت در قم امروز به یک الگوی موفق کشوری تبدیل‌شده و سبب کاهش هزینه‌های عمومی دولت شده است.

تعامل شهرداری قم با اداره کل نوسازی مدارس در تأمین قیر و آسفالت مدارس الگویی برای کشور شده است

به گزارش قم پرس: احمدرضا اجتهادی در دیدار اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم، اظهار داشت: در حالی متوسط تعداد دانش‌آموز در سطح کشور ۲۵ دانش‌آموز است که امسال برخی کلاس‌های درس در قم با حضور ۴۰ دانش‌آموز تشکیل خواهد شد.

مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس استان قم بابیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی در سطح کشور حدود ۶ مترمربع است، ادامه داد: سرانه آموزشی در قم ۴.۲ مترمربع است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد دانش‌آموزان قمی را دانش آموزان اتباع تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: امسال ۴۵ هزار دانش اتباع در قم باید ثبت‌نام کنند که سرانه دانش‌آموزی اتباع در سطح کشور ۳.۵ درصد و در قم ۱۴ درصد است.

اجتهادی خاطرنشان کرد: ۵۵۰ مدرسه در مناطق و محلات مختلف شهر قم فعال است که با ایجاد برخی ساختارها، می‌تواند بستری برای مدیریت ترافیک و افزایش ظرفیت پارکینگ باشد.

مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس استان قم با اشاره به تعاملات بین آموزش‌وپرورش و شهرداری قم در توزیع آسفالت و بهبود فضای مدارس، افزود: مدل تعامل این دو نهاد در تأمین و خرید قیر و آسفالت در قم امروز به یک الگوی موفق کشوری تبدیل‌شده و سبب کاهش هزینه‌های عمومی دولت شده است.

وی با تأکید بر فقر اراضی آموزشی در تعدادی از محلات شهر، تصریح کرد: در برخی محلات و مناطق شهر شاهد قفل شدن اراضی برای استفاده و کاربری آموزشی هستیم که می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری را در آینده به مردم و مسئولان تحمیل کند.

انتهای پیام/****ش

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید