کد خبر: 376147
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

مراقب سیل کلاهبرداری‌های سایبری در حوادث طبیعی باشید

به گزارش ایرنا از پلیس فتا، سرهنگ احسان آنقی افزود: در هنگام وقوع حوادث طبیعی و زمانی که هموطنان در پی کمک خیرخواهانه‌ به افراد آسیب‌دیده هستند، مشاهده‌شده است که افرادی سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه‌های خیریه و قرار دادن شماره‌حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم دارند درحالی‌که کمک‌های جمع‌آوری‌شده هیچ‌گاه به دست نیازمندان نمی‌رسد.

وی ادامه داد: این افراد با انتشار تصاویری از خانه‌های تخریب‌شده و افراد بی‌خانمان و صدمه‌دیده به کلاهبرداری اقدام می‌کنند.

آنقی گفت: با توجه به وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور، مردم اخبار بارندگی و سیل را از طریق ستاد بحران استان، رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال و از واریز وجه به‌حساب افراد ناشناس خودداری کنند.

وی اضافه کرد: کاربران به‌ویژه در فضای اینستاگرام به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فریب تبلیغاتی که برای کمک به سیل‌زدگان به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود را نخورند و کمک‌های خود را حتماً از طریق سازمان‌ها و مؤسسات شناخته‌شده و معتبر واریز کنند.

مراقب سیل کلاهبرداری‌های سایبری در حوادث طبیعی باشید

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: سایت‌ها و خبرنگاران رسانه‌های دیجیتال برای اطلاع از اخبار دقیق و موثق در زمان بروز حوادث و اتفاقات جهت هرگونه اطلاع‌رسانی، حتماً با روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگویی مرتبط با آن سازمان، اداره‌کل و ارگان، ارتباط برقرار کنند و برحسب مطالب منتشره در فضای مجازی یا بر اساس شایعات و شنیده‌ها مطالب را درج نکنند.

این مقام انتظامی اظهارداشت: کاربران در صورت اطلاع ازاین‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.