کد خبر: 376254
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

بیش از یک تُن مواد مخدر طی سال جاری در شهرستان ملایر کشف شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرهنگ "احمد ساکی" روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدت یاد شده ۷۰۰ خرده فروش و معتاد متجاهر نیر در این شهرستان دستگیر شدند.

وی با اشاره به افزایش سه درصدی دستگیری افراد خرده فروش موادمخدر و معتاد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: در سال جاری، دستگیری سارقان ۲۷ درصدی و کشف وقوع سرقت ۹۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی ملایر به کاهش ۱۴۰ درصدی درگیری و کاهش ۱۰۰ درصدی نزاع دسته‌جمعی طی این مدت در شهرستان اشاره و تصریح کرد: تصادفات فوتی برون شهری امسال در مقایسه با سال گذشته ۵۷ درصد افزایش و تصادفات درون شهری تغییری نداشته است.

سرهنگ ساکی ادامه داد: در راستای اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهرستان، ۸۵۰ دستگاه موتور سیکلت و خودروی مزاحم توقیف شد که در مقایسه با سال قبل، رشد ۳۸ درصدی داشته باشد.

وی گفت: در مدت یاد شده حدود ۲۰ هزار تماس از طریق پلیس ۱۱۰ ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تعداد تماس‌های مردمی ۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی ملایر همچنین با اشاره به کاهش ۱۵۰ درصدی درگیری فردی و افزایش ۹ درصدی دستگیری مظنونین و متهمان متواری در این مدت، گفت: در نزاع دسته‌جمعی که روز گذشته در یکی از خیابان‌های ملایر رخ داد، در مجموع ۳۰ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ ساکی در تشریح این نزاع گفت: پس از اطلاع از این درگیری و اخذ نیابت از دستگاه قضایی، به سرعت طرح ارتقای امنیت اجتماعی در روستای محل سکونت منازعه کنندگان اجرا و ۲۵ نفر از افراد اصلی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی ملایر علت و انگیزه این درگیری را وجود اختلاف بین ۲ طایفه عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این روستا، ۱۲ خودرو، ۲۵ دستگاه موتور سیکلت، مقداری مواد مخدر، ۱۰۰ عدد چماق و سه قبضه سلاح جنگی و شکاری و ۲۰ عدد قمه و شمشیر کشف شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.