کد خبر: 376261
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سومین هفته مرداد به کدام گالری‌ها برویم؟

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، پایان هفته فرصت مغتنمی برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است که از نمایشگاه‌هایی در این حوزه (نقاشی، خوشنویسی، نقاشیخط، طراحی، کاریکاتور، عکاسی، مجسمه و...) بهره‌مند شوند، در سومین هفته مرداد نمایشگاه‌های همچون بیگانگی، تابستان، زیبارویان تراش خورده از ویرانی، جوهر، دنیای موازی، جاودانگی، تشویش و انسان معاصر افتتاح می‌شوند.

همچنین به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع)، بعضی از گالری‌ها و مراکز فرهنگی هنری میزبان آثار عکس، تصویرسازی، نقاشی و خوشنویسی با مضامین ماه محرم و مراسم سوگواری و عزاداری در این ماه هستند و بعضی دیگر از گالری‌ها همچنان میزبان نمایشگاه‌هایی از فصل بهار هستند.

«نقطه سر خط» در برج آزادی

نمایشگاه نقطه سر خط به همت گروه هنری آفرید با آثار منتخب هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، نگارگری و زرنگاری با دو موضوع محرم و آزاد به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سرپرستی نصیبه شیخ سفلی ۲۱ تا ۲۸ مرداد همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه مجموعه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی برج آزادی برپاست، در این نمایشگاه ۷۰ اثر از اساتید و هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

«عاشورا» در نگارخانه لاله

نمایشگاه گروهی پوستر تایپوگرافی عاشورا با آثاری از مطهره آگاهیان، محمد اردلانی، بیتا افخمی، محمد افشار، حمید اقدسی یزدلی، محمد ایمانی‌راد، نصیر بشیری، محمد بلوریان، علیرضا بیت‌الهی علیرضا پوراکبری، محمدرضا حافظی، ایمان خاکسار بنی اسدی، احمد خان بابایی، احمد دیندار، صالح زنگانه، محمدجواد زهادت، حامد سهرابی، سهیل صمدی بهرامی، احمد عزیزپور، پدرام فرخ‌نیا، حسین کامیابی، عرفان کمالی، علی کیان مهر، احسان مرادی، هادی معزی، محمد مکاریچیان، مهرداد موسوی و مسعود نجابتی از ۱۴ تا ۲۴ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳به جز روزهای تعطیل در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله دایر است.

در این نمایشگاه سعی در نمایش تکنیک‌های مختلف تایپوگرافی بوده است که کنکاشی در رسیدن به ساختار تصویری و بیان دغدغه‌های درونی هنرمندان متعهد است.

«شرح شیدایی» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه گروهی عکس شرح شیدایی منتخبی از آثار دومین مسابقه سوگواره عکس عاشورا به مناسبت ایام محرم و شهادت سالار شهیدان ابا عبدالله ‌الحسین(ع) در موزه عکسخانه شهر برپاست. ۲۸ قطعه عکس از ۲۱ هنرمند؛ امیرعلی جوادیان، محمود عبدالحسینی، مهدی سروری، سامان دزیانیان، رضا رمضانپور مفرد، پویان شادپور، سیدحسن موسوی، مجتبی کوچکی، حمید سعیدی، محمود علی اکبر، مجید محرابی، محسن روغنی، محمدعلی صباغی، پیام برازجانی، مهدی قاسمی، فریدون کوچکی، سیداسد رجبی، یلدا معیری، مسعود سلیمانی سپهر، نادر داوودی و ناصر عظیمی در این نمایشگاه ارایه شده است که از زوایای مختلف به مقوله‌ی محرم و عاشورا پرداخته‌اند.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه شرح شیدایی می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تا ۲۴ شهریور در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳:۴۰ و پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند.

سومین هفته مرداد تابستان به کدام گالری‌ها برویم

«تصویرسازی عاشورا»

نمایشگاه تصویرسازی عاشورا به مناسبت ماه محرم شامل ۲۰ اثر از ۲۰ هنرمند تصویرگر؛ اکبر نیکان‌پور، عطیه مرکزی، کمال طباطبایی، کیوان عسگری، پژمان رحیمی‌زاده، کیانوش غریب‌پور، نگین احتسابیان، راهله برخورداری، علی بوذری، ماهنی تذهیبی، هدا حدادی، سحر حق‌گو، مهکامه شعبانی، امیر شعبانی‌پور، نوشین صفاخو، حسام‌الدین طباطبایی، حسن عامه‌کن، علیرضا گلدوزیان، مانلی منوچهری و رضا مکتبی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برپا شده است. این نمایشگاه با هدف توجه به حماسه عاشورا از منظر هنر تصویرگری برپا شده و به وقایع نگاری عاشورا می‌پردازد.

همچنین نمایشگاه نقاشی و طراحی فراتر از اثر، با نگاه و تأملی بر آثار طراحی و نقاشی مرحوم جواد حمیدی نقاش، مدرس و از پیشگامان هنر نوگرای ایران، ۲۸ اردیبهشت تا ۲۸ مرداد (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳) در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان شهید دستگردی، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ میزبان علاقه‌مندان است.

«اشک سرخ»

نمایشگاه گروهی پوستر با عنوان اشک سرخ به مناسبت ماه محرم، از ۱۵ تا ۳۰ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۶ در نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهیدکاظمی، جنب بوستان گلزار برپاست. این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر با موضوع نمادهای محرم در ابعاد ۵۰ * ۷۰ است.

«ماه سرخ»

نمایشگاه نقاشی عاشورایی ماه سرخ به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دهم تا پایان مرداد در گالری شهید محمد طاها مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست. در این نمایشگاه منتخبی از آثار نقاشی شامل ۳۳ اثر، مربوط به اعضای مراکز فرهنگی‌ هنری کانون در چند سال گذشته، از استان‌های مختلف کشور گردآوری شده است.

کودکان و نوجوانان در این آثار با نگاه خود به وقایع عاشورا و مراسم و آیین‌های عاشورایی پرداخته و آنها را به تصویر کشیده‌اند.

«بیگانگی» در اعتماد

بیست و هشتمین نمایشگاه انفرادی مجسمه‌های قدرت‌الله عاقلی با عنوان بیگانگی، ۲۱ مرداد تا ۱۳ شهریور به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اعتماد یک به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی، پلاک ۲۵ برپاست، در این نمایشگاه مجموعه‌ای از ۱۵ مجسمه برنزی که عاقلی در سه سال اخیر خلق کرده‌ است به نمایش گذاشته می‌شود. عاقلی تاکنون در بیش از ۲۲۰ نمایشگاه گروهی حضور یافته و آثارش را در ایران، هلند، فرانسه، مراکش، انگیلس، ایتالیا، قطر، اتریش و آمریکا به نمایش گذاشته است. آثار او به بینال‌های متعددی راه پیدا کرده است.

سومین هفته مرداد تابستان به کدام گالری‌ها برویم

«لبه دید»

نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان لبه دید با آثاری از شورا ماجدیان، مریم امیرواقفی، سارا سلیمانی قشقایی، نازگل نیری و نوشین ودائی، ۲۱ مرداد تا ۱۱ شهریور به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه (روز افتتاحیه و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸) در پروژه های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج برپاست. این نمایشگاه بهانه‌ای است برای پرداختن به به جنبه‌های مختلف دیدن و عیان کردن، به لبه‌های خاصی که هنرمندان برای ایستادن و نظاره انتخاب می‌کنند.

«تابستان» در این/جا

نمایشگاه آثار نقاشی افسانه مرادی با عنوان تابستان، ۲۱ مرداد تا چهارم شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در تالار این/جا به نشانی ﺧﯾﺎﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای‌شیرازی، شماره ۹۵ برپاست.

«خونه و ماهی» در گالری شیرین

نمایشگاه آثار تصویرسازی سونا گشتاسبی با عنوان خونه و ماهی، ۲۱ مرداد تا دوم شهریور به جز دوشنبه‌ها (شنبه تا پنجشنبه با تعیین وقت قبلی از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برپاست.

«پییر ریویر یک خشم سرگردان»

نمایشگاه آثار نقاشی طه حامد با عنوان پییر ریویر یک خشم سرگردان، ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ تا یکم شهریور (شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲) در گالری ثالث به نشانی کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۴۸ دایر است.

«زیبارویان تراش خورده از ویرانی» در گلستان

نمایشگاه آثار حجم مینا علیزاده با عنوان زیبارویان تراش خورده از ویرانی، ۲۱ مرداد تا یکم شهریور به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برپاست.

«جوهر» و «فراموشم مکن»

نمایشگاه‌های گروهی کودکان با عنوان جوهر و فراموشم مکن با نمایش آثار آناهیتا باقری نقاش و مجسمه‌ساز، ۲۱ مرداد تا یکم شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست.

«خالی گسترده»

پنجمین نمایشگاه نقاشی انفرادی ندا دایی غفاری با عنوان خالی گسترده، ۲۱ مرداد تا یکم شهریور همه روزه جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ میزبان علاقمندان است.در این مجموعه ۱۱ اثر با تکنیک اکرولیک در ابعاد ۱۰۰ در ۱۲۰ به نمایش درمی‌آیند.

«بانگ و شراره‌های جهان من»

بانگ و شراره‌های جهان من نام پروژه‌ای از شهرام انتخابی است که با کیوریتوری آسیه سلیمیان و با همکاری فکتوری تی‌تی از ۲۱ تا ۳۱ مرداد هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آریا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس‌آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برپاست.

در این نمایشگاه آثاری از مونا رهنمای هلالی، فاطمه عطاران ایرج و مهتاب در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. هنرمندان این نمایشگاه از طریق مدیوم ویدئو و متریالی که در اختیار دارند، زمانه، محتوا و مشاهدات روزمره خود را به تصویر کشیده‌اند. این ویدئوها می‌تواند نگارش لحظه و مانند یک آینه، بازتابی از جامعه و شرایط کنونی آن باشد.

«دنیای موازی» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی مهشاد صفوی با عنوان دنیای موازی ۲۱ تا ۳۱ مرداد هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ و در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار برپاست. صفوی در آثار سوررئالیستی خود با بازی گرفتن جهان اطراف خود ذهن بیننده را به چالش می‌کشد. نقاشی‌های او از عناصر آشنایی الهام گرفته که با تغییر ماهیت آن‌ها تصویری خیال‌گونه رقم می‌خورد.

«جاودانگی» در عصر

نمایشگاه آثار نقاشی گیلدا هاشم‌زاده با گردآوری علیرضا آدم بکان با عنوان جاودانگی، ۲۱ تا ۳۱ مرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست، هاشم‌زاده هنرمندی است که با تمام محدودیت‌های جسمی‌اش آثار هنری خلق می‌کند تا اثبات کند علاقه و پشتکار می‌تواند هر فردی را با هر شرایطی خاص مطرح کند.

۴۰۰ اثر از ۱۶۰ هنر در «طراحی‌طراحی»

گالری‌های خانه هنرمندان ایران از ۲۱ تا ۳۱ مرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان نمایشگاه گروهی طراحی‌طراحی است، این نمایشگاه با هدف نمایش تازه‌های تجربه‌ طراحی در فضای هنرهای تجسمی ایران برگزار می‌شود و با دعوت از بیش از ۱۶۰ هنرمند میزبان ۴۰۰ اثر است. افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۱ مرداد برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند به خانه هنرمندان ایران به نشانی تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه کنند.

«فانی» در علیها

نمایشگاه آثار نقاشی بنفشه دینرزی با عنوان فانی، ۲۱ تا ۳۱ مرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه علیها به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای کوچه احمدی مقدم (ایزد)، پلاک ۳۱، طبقه اول میزبان علاقه‌مندان به این هنر است.

«تشویش» در گالری محسن‌

نمایشگاه آثار نقاشی رضا نصرتی با عنوان تشویش، ۲۱ تا ۳۰ مرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری محسن‌ (منفی یک) به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ برپاست.

سومین هفته مرداد تابستان به کدام گالری‌ها برویم


«اکران عمومی یک ماجرای خصوصی»

نمایشگاه آثار نقاشی مهری عزتی مقدم با عنوان اکران عمومی یک ماجرای خصوصی، ۲۱ تا ۲۷ مرداد به جز سه‌شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبه روی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد پنج میزبان علاقه‌مندان به این هنر است.

«خط نگاره» در سرزمین هنر

نمایشگاه آثار نقاشی‌خط، زهرا رحمنی با عنوان خط نگاره، ۲۱ تا ۲۶ مرداد به جز شنبه (یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و جمعه ساعت ۱۷ تا ۲۱) در گالری سرزمین هنر به نشانی اوین، ابتدای سربالایی کچویی، کوچه صفا، پلاک چهار دایر است.

«نقاشی آبرنگ» در نقش‌جهان

نمایشگاه نقاشی گروهی آبرنگ استاد محمود نیستانی و جمعی از هنرمندان با عنوان نقاشی آبرنگ، ۲۱ تا ۲۶ مرداد به جز شنبه‌ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه نقش‌جهان به نشانی نیاوران، از میدان یاسر یه سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ میزبان علاقه‌مندان به این هنر است.

«اقلیم کاغذی» در نگارخانه احسان

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان اقلیم کاغذی به کوشش سمانه محمدزاده، ۲۱ تا ۲۶ مرداد از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ میزبان علاقه‌مندان است.

سومین هفته مرداد تابستان به کدام گالری‌ها برویم

«انسان معاصر» در ابتدا

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان انسان معاصر با گردآوری ارغوان افشاریان، ۲۱ تا ۲۶ مرداد به جز شنبه‌ از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری ابتدا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، کوچه فرخی، پلاک ۳۵ دایر است.

«منشا آبی» در کاما

نمایشگاه آثار نقاشی فاطمه دیواندری با عنوان منشا آبی، ۲۱ تا ۲۶ به جز شنبه‌ از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در گالری کاما به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، طبقه دوم برپاست.

«انتخاب» در نگر

نمایشگاه آثار عکس نغمه خدیوی با عنوان انتخاب، ۲۱ مرداد تا ۲۶ مرداد به جز شنبه‌ از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول دایر است.

«فقدان»

نمایشگاه آثار نقاشی نیلوفر محمدی با عنوان فقدان، ۲۱ تا ۲۶ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک پنج برپاست.

سومین هفته مرداد تابستان به کدام گالری‌ها برویم


نمایشگاه منتخب آثار زنده‌یاد «حبیب‌الله صادقی»

نمایشگاه حبیب‌الله صادقی شامل ۴۰ اثر نقاشی از این هنرمند فقید انقلابی است که پنجم مرداد، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۶ مرداد، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ به گالری‌های ابوالفضل عالی و خانه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به حافظ مراجعه کنند.

«حس‌های خاموش» در آرتیبیشن

نمایشگاه نقاشی‌های محسن کیانی با عنوان حس‌های خاموش، ۱۴ تا ۲۳ مرداد به صورت آنلاین در سایت گالری آرتیبیشن به نشانی http://arthibition.net/ برپاست. کیانی در بیشتر آثار خود به فرهنگ و سنت ایرانی توجه داشته و آثار این مجموعه نیز در ادامه همین رویکرد به معضلات انسان معاصر و احساس خاموش انسان مدرن پرداخته است. مجموعه حس‌های خاموش با ۲۳ اثر از این هنرمند با تکنیک رنگ روغن خلق شده است.

«خوشحال‌ها» و «صورت‌های پشت صورت»

نمایشگاه‌های آثار نقاشی مریم صباغ‌پور با عنوان خوشحال‌ها و غزاله خوشقدم با عنوان صورت‌های پشت صورت، ۱۴ تا ۲۵ مرداد به جز روزهای شنبه و یکشنبه‌ از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپاست.

سومین هفته مرداد تابستان به کدام گالری‌ها برویم

«پرنده‌ها، چرنده‌ها، خزنده‌ها»

نمایشگاه گروهی پرنده‌ها، چرنده‌ها، خزنده‌ها، ۱۴ مرداد تا ۱۴ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گالری آوت سایدر اینن به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میدان ولی‌عصر، کوچه فرخی، پلاک ۱۱، زنگ ۲ برپاست. همچنین نمایشگاه آثار مرحوم مکرمه قنبری نقاش و هنرمند خودآموخته، ۳۱ تیر تا ۳۱ مرداد در این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش ۱۰۰ اثر ۱۰۰ هنرمند

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با نمایش یکصد اثر از یکصد هنرمند، هفتم مرداد تا نهم شهریور به صورت آنلاین در گالری گلستان به نشانی http://www.golestangallery.com/ برپاست.

عکس‌های ناصر محمدی در نگارخانه هوم

نمایشگاه انفرادی عکس از آثار ناصر محمدی، ۱۴ مرداد تا ۲۴ شهریور به جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در نگارخانه هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره ۲، طبقه اول برپاست.

«عوارض زمین» در اِو

آثار نقاشی حنانه جالو و سلاله عبدالپناه در نمایشگاهی با عنوان عوارض زمین با همکاری گالری چوم بندر انزلی، ۱۴ مرداد تا چهارم شهریور به جز روزهای شنبه و یکشنبه (دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری اِو به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج، طبقه همکف و اول برپاست. هنرمندان در تصاویر خود به زمین به عنوان مرکز حیات توجه می‌کنند. آنچه جلب نظر می‌کند شباهت آنان در توجه به عوارض زمین است. پستی بلندی‌های روی زمین همچون استعاره‌ای از فراز و فرود زندگی انسان است.

سومین هفته مرداد تابستان به کدام گالری‌ها برویم

«درباره گلستانه»

نمایشگاه آثار نقاشی زنده یاد علی گلستانه یکی از چهره‌های اصلی مدرنیزم متاخر ایرانی، با عنوان درباره گلستانه، ۳۱ تیر تا ۳۱ مرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در فضای جدید گالری هما با نام اکس هما به نشانی خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج میزبان علاقه‌مندان است.

«بی‌ستاره: آن‌ سوی پرده» در راه ابریشم

نمایشگاه عکس از آثار مریم تخت‌کشیان با عنوان بی‌ستاره: آن‌ سوی پرده، ۲۴ تیر تا ۳۱ مرداد به صورت آنلاین در گالری راه ابریشم به نشانی http://www.silkroadartgallery.com میزبان علاقه‌مندان است.

«زاستار» در اِچ

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان زاستار، هفتم تا ۲۸ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری اِچ به نشانی خیابان شریعتی، روبه روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ دایر است.

نمایش نقاشی‌های مهدی سیفی

نمایشگاه آثار نقاشی مهدی سیفی، هفتم تا ۲۸ مرداد همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برپاست.

«به سمت ما می‌آید»

نمایشگاه انفرادی آثار ویدئوآرت درسا بسیج با عنوان به سمت ما می‌آید با گردآوری البرز کاظمی، ۳۱ تیر تا ۲۸ مرداد جمعه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روزهای شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپاست.

سومین هفته مرداد تابستان به کدام گالری‌ها برویم

«سوم شخص غایب: دریا»

نمایشگاه آثار یاسی علیپور با عنوان سوم شخص غایب: دریا، هفتم تا ۲۴ مرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست، علیپور هنرمند و نویسنده ایرانی مقیم بروکلین است. وی دارای مدرک MFA از دانشگاه کلمبیا و عضو هیئت علمی دانشگاه کلمبیا، پارسونز و SVA است.

«رفتار: آبسترکت» در گالری الا

نمایشگاه گروهی نقاشی با آثاری از محمد اسدی، فریدون امیدی، منوچهر امیری، سیامک پاینده، فرهاد توکلی، الهام حیدری، مهدی علایی‌نژاد و پرویز معزز با عنوان رفتار:آبسترکت، هفتم تا ۲۳ مرداد به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۶ در گالری الا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ملت، نبش کوی طاهری، شماره ۲۷۰۱ (پاساژ جام جم)، طبقه دوم دایر است.

«دیوانه» در مدار موازی

نمایشگاه آثار علی‌اکبر صادقی سورئالیست و نقاش نوکلاسیک روایتگرا با عنوان دیوانه، سوم تیر تا ۱۱ شهریور به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ میزبان علاقه‌مندان است.

«مینی مالیسم و کانسپچوال آرت» در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه گروهی مینی‌مالیسم (کمینه‌گرایی) و کانسپچوال آرت (هنر مفهومی) در هنر میانه قرن بیستم با نمایشگاه‌گردانی بهرنگ صمدزادگان، ۳۱ خرداد تا ۲۷ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به جز تعطیلات رسمی در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شده است.

«حقیقت نه یک رویا، که رویاهاست»

نمایشگاه حقیقت نه یک رویا، که رویاهاست به مناسبت یکصدمین سال تولد شاعر، نویسنده و سینماگر بزرگ ایتالیا پیر پائولو پازولینی به همت بنیاد پژمان برپا شده است. عکس‌ها و فیلم‌های این نمایشگاه توسط رضا حائری انتخاب و گردآوری شده و تمرکز آن بر فیلم گلچین هزار و یک ‌شب از دید عکس‌های روبرتو ویلا و رابطه‌ پازولینی با ایران در خط سیر فعالیت‌های این کارگردان ایتالیایی است. این نمایشگاه ۲۰ خرداد تا ۱۸ شهریور از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ دایر است.

همچنین نمایشگاه نقطه‌ی گریز منتخبی از آثار مجموعه‌ پژمان-بنیاد پژمان کارخانه آرگو با گردآوری زهره دلداده در این بنیاد میزبان علاقه‌مندان است.

سومین هفته مرداد تابستان به کدام گالری‌ها برویم

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.