کد خبر: 376262
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

چهارمین مدرسه تابستانه دیپلماسی اقتصادی در منطقه همسایگی خزر برگزار می‌شود

اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با مشارکت و همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، اتاق‌های بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران و شیراز و خبرگزاری ایرنا، با تمرکز بر حوزه همسایگی کشورهای خزر اقدام به برگزاری چهارمین مدرسه تابستانه دیپلماسی اقتصادی می‌کند.

در همین راستا مقرر شده است سلسله جلساتی به منظور معرفی فرصت‌ها و چالش‌های روابط دو جانبه اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه همسایگی دریای خزر و با حضور استادان دانشگاهی، سفرا، مدیران عالی بخش دولتی و غیردولتی، رایزنان و وابستگان اقتصادی و بازرگانی، تجار و اعضای هیات رئیسه اتاق های مشترک بازرگانی برگزار شود.

از جمله مهمترین اهداف چهارمین مدرسه تابستانه دیپلماسی اقتصادی می توان به مواردی چون «آشنایی با جایگاه و اهمیت حوزه دریای خزر و اوراسیا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بررسی فرصت‌ها و چالش‌های موجود در روابط جمهوری‌اسلامی ایران با کشورهای حوزه دریای خزر و اوراسیا از منظر دیپلماسی و اقتصاد سیاسی، گردشگری، تجارت و سرمایه گذاری خارجی، حمل‌و نقل و لجستیک تجاری، شرایط ناشی از تحریم های اقتصادی و آینده پژوهی بازارهای انرژی منطقه خزر» اشاره کرد.

چهارمین مدرسه تابستانه دیپلماسی اقتصادی در منطقه همسایگی خزر برگزار می‌شود

برگزاری کارگاه های مهارتی متناسب با فنون مذاکرات بین‌المللی و فنون تجاری مناسب با منطقه همسایگی خزر نیز از جمله دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در طول این مدرسه تابستانه است.

همچنین پس از انجام ارزیابی پژوهشی، گواهی معتبر از سوی برگزارکنندگان چهارمین مدرسه تابستانه دیپلماسی اقتصادی به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

شایان ذکر است تاریخ برگزاری این دوره آموزشی از ۲۹ مرداد تا ۶ شهریور ۱۴۰۱ به صورت ارتباط مستقیم مجازی خواهد بود که علاقمندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام (با ظرفیت محدود) در دوره جامع و یا ثبت نام موردی در جلسات تخصصی، تا تاریخ ۲۶مرداد ۱۴۰۱ از طریق تماس تلفنی و یا ارسال پیام به شماره ۰۹۲۱۸۷۷۳۶۵۰ در پیام رسان واتس اپ اقدام کنند. از این رو اولویت ثبت‌نام‌های قطعی بنابر زمان ثبت نام تعیین خواهد شد.

مدرسه تابستانه دیپلماسی اقتصادی در حوزه همسایگی کشورهای خزر مورد توصیه برای دانشجویان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، تجار و سرمایه گذاران فعال بخش خصوصی، روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه‌های تخصصی و عموم پژوهشگران علاقمند است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.