کد خبر: 376273
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

استان کرمانشاه از لحاظ شاخص‌های امینتی از شرایط بسیار خوبی برخوردار است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در شرایطی هستیم که بحث بیکاری که یکی از مهمتریم مولفه های آسیب های اجتماعی است در رتبه بالایی قرار داریم و این موضوع سبب می شود که بستر وقوع جرایم افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه باوجود امنیتی که در استان وجود دارد، احساس امنیت را به این اندازه نداریم، گفت: علت آن این است که انعکاس اخبار نادرست، فضای مجازی و شایعه‌ها باعث شده که این احساس امنیت متناسب با امنیت موجود در استان حس نشود و این لطمه به کرمانشاه وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: همه ما باید واقع بین باشیم و آنچه که برای ما محرز است را منتشر کنیم و داشته های مثبت خود را مطرح کنیم و تلاش نماییم نارسایی ها و اشکالات را برای رفع کردن مدیریت کنیم.

فرمانده انتظامی کرمانشاه افزود: هیچ سازمان یا نیرویی به اندازه نیروی انتظامی در تعامل با سطوح مختلف جامعه و مردم نیست. تمام سازمان‌ها و نهادها به نوعی نیروی انتظامی افتخار خدمت و همکاری با آنها را دارد.

وی اظهار داشت: در چهار ماه گذشته ۱۲ هزار و ۶۰۰ فقره سرقت در استان اتفاق افتاده که ۶۶ درصد آن سرقت‌های خُرد و بقیه سرقت‌هایی مهم مثل سرقت خودرو، مغازه و منزل بوده که در سرقت های مهم در مدت زمان مشابه ۲ درصد کاهش و در سرقت‌های خُرد چهار درصد افزایش داشته‌ایم.

سردار جاویدان عنوان کرد: ۲.۴ درصد کل سرقت‌های کشور مربوط به کرمانشاه است و از این لحاظ در رتبه دوازدهم کشور قرار داریم و سرقت در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته که نسبت به میانگین کشور پایین تر هستیم.

وی اضافه کرد: در حوزه مفاسد اجتماعی رتبه ۱۹ کشور، در حوزه شرارت رتبه ۱۸ کشور و در حوزه موضوعات امنیتی ۲۲ کشور هستیم ولی در قتل شرایط استان خوب نیست و رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: ۳۵ فقره قتل در چهار ماه گذشته در استان رخ داده که ۳.۸ درصد قتل‌های کل کشور است که از میانگین کشور بالاتر است. در این زمینه استان کرمانشاه در رتبه هشتم کشور و به لحاظ جمعیتی رتبه پنجم کشور قرار داریم.

وی همچنین افزود: حدود پنج هزار فقره نزاع امسال در استان رخ داده که ۹۸.۵ درصد آن فردی و بقیه نزاع ها دسته جمعی بوده است که در این زمینه در رتبه سیزدهم کشور قرار داریم و ۵۳ درصد در نزاع دسته جمعی کاهش داشتیم.

استان کرمانشاه از لحاظ شاخص‌های امینتی از شرایط بسیار خوبی برخوردار است

سردار جاویدان در ادامه عنوان کرد: ۸۰۰ قبضه کشفیات سلاح غیرمجاز در چهار ماه گذشته اعم از سلاح جنگی و شکاری داشتیم که در این زمینه در رتبه پنجم کشور به لحاظ فراوانی کشفیات سلاح و مهمات قرار داریم.

وی اضافه کرد: پنج درصد کشفیات موادمخدر استان در چهار ماه گذشته افزایش داشته که در این زمینه در رتبه ۲۳ کشور هستیم و تمرکز ما روی خُرده فروشان است، چون کرمانشاه، استان مصرف کننده ای است و ترانزیتی نیست.

فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: ۱۴۹ نفر در چهار ماه گذشته جان خود را در اثر تصادفات از دست داده اند که ۴۶ نفر از این تعداد در تصادفات درون شهری و ۱۰۳ نفر در حوزه بین شهری جان خود را از دست داده اند.

وی، بیشترین عامل تصادفات استان کرمانشاه را توجه نکردن به جلو به دلیل خستگی یا استفاده از تلفن همراه عنوان کرد.

سردار جاویدان همچنین گفت: قبلا وضعیت بدتری از نظر جعل در استان داشتیم ولی اکنون در رتبه پانزدهم کشور هستیم که قبلا پنجم بودیم. طرح‌های بسیار خوبی به ویژه در بعضی از شهرک ها اجرا شد که توانستیم باندهای بزرگی را مورد ضربه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته حدود ۴۵۶ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیس تماس داشتیم، گفت: ۱۷۳ هزار از این تعداد تماس منجر به عملیات شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در حوزه پلیس آگاهی هم ۴۴ باند سرقت در چهار ماه گذشته مورد ضربه قرار گرفتند که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته و سه هزار و ۹۸۳ نفر به اتهام سرقت در این مدت دستگیر شدند.

وی، کشف هزار و ۶۵۱ راس احشام، ۲۴۰ هزار لیتر سوخت، پنج میلیون و ۵۰ هزار نخ سیگار، بیش از ۷۴ هزار متر پارچه، ۵۹۰ هزار کیلوگرم مواد خوراکی و ۱۳۵ تن زغال را در چهار ماه گذشته از دیگر فعالیت های نیروی انتظامی کرمانشاه بیان کرد.

سردار جاویدان تاکید کرد: نگاه پلیس به موضوع امنیت اخلاقی، اصلاح گرایانه است و بیشتر توجه ما به تذکر دادن و توصیه است. مگر کسانی که توصیه به رعایت هنجارها را نمی‌پذیرند و در این خصوص براساس قانون ورود می کنیم.

وی اضافه کرد: در چهار ماه گذشته ۱۸ هزار و ۱۱۳ مورد تذکر لسانی به افراد داده شده و از این تعداد فقط ۱۵۵ مورد به مراجع قضایی معرفی شده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، موضوع مقابله با تیراندازی را یکی از مطالبات بحق مردم دانست و افزود: متاسفانه سلاح مجاز و غیرمجاز در استان در دست مردم وجود دارد و همین فراوانی سلاح باعث ایجاد نزاع های مسلحانه، خودکشی با سلاح، تهدید با سلاح و تیراندازی های بی هدف شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع ۲۰۰ فقره تیراندازی در چهار ماه گذشته در استان وجود داشته که غالب آن ها در شهرستان کرمانشاه بوده که حدود ۸۰ درصد عوامل این تیراندازی ها شناسایی شده است.

سردار جاویدان در ادامه به مساله اراذل و اوباش در استان پرداخت و گفت: افرادی که به عنوان سلب آسایش مردم اقدامات مجرمانه علیه افراد و همسایگان خود مرتکب می شوند، در حوزه اراذل سطح یک هستند که تمام این افراد تحت کنترل و مراقبت پلیس قرار دارند.

وی اضافه کرد: اراذل و اوباش سطح ۲ به صورت گاه به گاه مورد بررسی قرار می‌گیرند. امسال ۱۷۰ نفر اراذل و اوباش دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند. در این حوزه هیچ تخفیفاتی قایل نیستیم و بر این باوریم افرادی که امنیت مردم را به خطر می اندازند باید با آنها برخورد شدیدی صورت گیرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.