کد خبر: 376298
۰
۰
نسخه چاپی

جهاد تبیین یکی از فرصت‌های فعال شدن بانوان در گام سوم انقلاب است

به گزارش قم پرس، دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب، ۲۰ مرداد با حضور بیش از ۴۰۰ دانشجوی خواهر بسیجی کشور در آبعلی دماوند آغاز شد. این دوره به همت بسیج دانشجویی کشور با هدف تربیت معرفتی تشکیلاتی جنبش دانشجویی بر مبنای گفتمان امامین انقلاب برگزار می‌شود.

عاطفه سعیدی نژاد؛ مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در افتتاحیه این دوره گفت: سن نوجوانی و جوانی بالاترین ظرفیت انسان برای از خود گذشتگی است تا بتوانیم به کارها و اهداف بزرگ‌تر دست پیدا کنیم. حضرت امام (ره) می‌فرمایند؛ رهبر من آن نوجوان ۱۳ ساله‌ای است که نارنجک به کمر می‌بندد و زیر تانک می‌رود، از خود گذشتگی می‌کند و این واقعیت است. بدین معنا که کار بزرگ، رشد بزرگ می‌خواهد و از خودگذشتگی، پرچم امام حسین (ع) و اسلام را بالا و زنده نگه می‌دارد.

وی ادامه داد: بعد از واقعه سخت عاشورا، حضرت زینب (س) به میدان آمدند. واقعه سختی که امام صادق (ع) می‌فرمایند؛ اگر ذره‌ای از آن چیزی که حضرت زینب (س) دید، شنید و درک کرد، شما می‌شنیدید و درک می‌کردید، روح در کالبدتان باقی نمی‌ماند و جان به جان آفرین تسلیم می‌کردید. حضرت زینب، جبل الصبر است و بعد از واقعه عاشورا، آنچه را که باید انجام می‌دادند، انجام دادند و ما امروز وظایفی در قبال این صبرها داریم.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی راجع به حضور حضرت زینب (س) می‌فرمایند؛ اگر ایشان مجاهدت نکرده بودند، حق را بیان و تبیین نکرده بودند، واقعه عاشورا امروز جوشان و زنده باقی نمی‌ماند. یک زن همچون حضرت زینب (س) چنان روایتگری عاشورا را بیان می‌کند که روایت خود را به زندگی افراد دیگر، به گفت‌وگوی بین بانوان و به قصه‌ها و شعرهای کودکان می‌کشاند. همچنین ماجرای بعد از واقعه عاشورا چنان پیش رفت که دشمن هیچ راه پیشروی برای خود ندید.

سعیدی نژاد افزود: امروزه زمانه ما همانند زمانه عاشورا است. چراکه ما از صدر اسلام، انقلاب اسلامی تا امروز، تحریف‌های گسترده‌ای داشتیم و از جام زهر امام حسن (ع) در پذیرش قطع نامه تا برجام و… هزینه‌های زیادی دادیم. امروزه برای جریان تبیین، همه ما نیاز به حضور گسترده مردم در انقلاب اسلامی داریم. انقلاب اسلامی یک حرف جدی دارد که مردم به پا خیزند، چراکه حضور مردم بسیار مهم و تأثیرگذار است. حضرت امام (ره) می‌گویند؛ مردم رهبران این انقلاب هستند و این تنها یک شعار نیست.
در جنگ نرم قدرت دست کسی است که مدیریت افکار را دارد. مدیریت افکار، سخت و نظامی نیست بلکه جنگ نرم و رسانه‌ای است و پیروز، آن کسی است که افکار و ذهن‌ها را با خود همراه سازد.

وی گفت: بیانیه گام دوم یک تصویری واضح از امروز ماست. درواقع نگاه انقلاب اسلامی به زن این است که رشد و کنشگری را صرفاً در شغل نبیند. نگاه شرقی و سنتی، زن را در خانه و نگاه غربی زن در کارخانه می‌پذیرد. اما نگاه گام سوم انقلاب اسلامی و الگویی همانند حضرت زینب (س) زن را مدیر خانواده و راهبری اجتماعی و مؤثر می‌داند. زن می‌تواند در خانه و خانواده باشد و کانون اصلی حضورش در خانواده معنا پیدا کند. همچنین خانواده نیز توسعه اجتماعی پیدا کند و زن از بستر خانواده بزرگترین اثرگذاری اجتماعی را داشته باشد. جهاد تبیین یکی از فرصت‌های فعال شدن بانوان در گام سوم انقلاب اسلامی است.

همچنین زینب فلاح؛ معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی گفت: زنان ما از ابتدای انقلاب اسلامی نقش آفرینی مؤثری داشتند که تحول انسانی و هویت زن انقلابی را زنده نگه داشتند. در تاریخ انقلاب اسلامی، در شرایط سخت که نیاز به یک حرکت بزرگ اجتماعی است، بانوان انقلابی ما پیشرو بودند. پیشرو بودن بانوان ما امروزه باعث عصبانیت دشمنان می‌شود و آنان در تلاش‌اند تا در مسئله جنگ نرم از جمله؛ حجاب، خانواده و… جنگ روانی و روحی ایجاد کنند.

مبینا فلاحی؛ مسئول برگزاری دوره اسلام ناب خواهران ضمن خیر مقدم افزود: ما یک جمع ۳۵۰ نفری از خواهران تشکیلاتی هستیم که باید آن را قدر بدانیم و بتوانیم برای برنامه‌های بیشتر و مؤثرتر باهم ارتباط برقرار کنیم. همچنین ما باید در این مسیر، رسالت و وظیفه خود را شناسایی کرده و با هم‌افزایی به وظیفه خود عمل کنیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید