کد خبر: 376342
۰
۰
نسخه چاپی
معاون فنی وراههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم خبر داد:

طرح امانی اسکن و تصویر برداری از راه‌های استان قم اجرا شد

معاون فنی وراههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم خبر داد: به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، معاون فنی وراه‌های روستایی این اداره کل از اجرا و تکمیل طرح اسکن و تصویر برداری از راه‌های استان قم خبرداد.

طرح امانی اسکن و تصویر برداری از راه‌های استان قم اجرا شد

به گزارش قم پرس: محمدرضا زیدآبادی درادامه این خبر افزود: با توجه به ضرورت تهیه و بارگزاری بانک اطلاعات جامع و برخط از وضعیت راه‌ها درسرور اداره کل متبوع، طرح اسکن و تصویر برداری راه‌های استان قم برای نخستین بار به طور امانی اجرا شد.

وی بازه زمانی پروژه،که با استفاده از ظرفیت فنی عوامل کارشناسی اداره کل متبوع و صرف کمترین هزینه ممکن، اجرا و به بهره برداری رسید را دوماهه عنوان و توضیح داد:نظر به تجارب سنوات گذشته واجرای طرح‌هایی که به منظور تهیه بانک اطلاعات از راه‌های استان صورت گرفته که به دلیل حجم انبوه فایلها، عملا امکان بارگزاری و دسترسی کاربران میسور نبود، نسبت به اجرای طرح نوآورانه‌ای اقدام و به مرحله اجرا درآمد.

زیدآبادی نتیجه حاصله را مطلوب و اظهار داشت: درمقایسه ای اجمالی از تصویر برداری و اسکن راه‌های استان قم طی سنوات گذشته و اجرای کنونی طرح، شاهد افزایش چشمگیر کیفیت تصاویر، صرف کمترین هزینه و کاهش حجم فایلها، که این مهم امکان بارگزاری فایل‌ها درسامانه و دسترسی آسان کاربران را فراهم آورده است، هستیم.

وی از اهداف اصلی اجرای این طرح به جمع آوری اطلاعات جامع از 1878کیلومتر راه‌های استان اشاره و افزود: با توجه به قابلیت فنی عوامل اجرایی و استفاده از دوربین مناسب، دراین طرح امکان تصویر برداری همزمان از سطوح جاده‌ای، حرایم، علائم، تجهیزات ایمنی، ابنیه فنی و... فراهم آمده است.

معاون فنی وراه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با یادآوری این مهم که دراین طرح امکان درج موقعیت جغرافیایی، طول و عرض مسیر، زمان برداشت تصویر و... فراهم آمده عنوان کرد: با توجه به متغیرهای زمان، این طرح هرشش ماه یکبار اجرا و موارد موضوعه آن به روز می شود.

محمدرضا زیدآبادی درخاتمه اظهارداشت: جا دارد از عوامل اجرایی پروژه و همکاران اداره فناوری اطلاعات اداره کل متبوع، بخصوص مهندس علی محسنی که نسبت به انجام این طرح اهتمام ویژه داشته اند تشکر کنم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید