۱۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند

به گزارش قم پرس، به نقل از علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۳۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۴۹ هزار و ۲۵۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۱۱۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۷ هزار و ۴۶۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۱۰ هزار و ۴۲۰ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۱ هزار و ۷۸۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۲۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۸۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۸۰ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۳۷ هزار و ۶۷۶ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۰۰ دوز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۹۲ دوز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۴ هزار و ۳۶۲ دوز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۶۳۱ دوز نوبت سوم و ۹۴ هزار و ۹۱۵ دوز یادآور واکسن بوده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید