۱۵ درصد جامعه هدف علوم پزشکی سمنان واکسن کرونا نزدند

سعید کسائیان با بیان اینکه ۱۰ الی ۱۵ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، هنوز دز اول واکسن کرونا را هم تزریق نکردند، ابراز داشت: در هفته قبل سرعت استقبال مردم از واکسن هم بالا رفت به طوری که در یک هفته اخیر ۹ هزار دز واکسن در شهرستان‌های تابعه دانشگاه تزریق شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در هفته جاری مجدداً مراجعه مردم برای واکسیناسیون کاهش یافته است، افزود: یکی از نکاتی که سبب شده برخی برای مراجعه واکسن تردید یا تأخیر کنند، گرفتن بیماری در روزها و هفته‌های اخیر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه افرادی که از ابتدای پیک، بیماری کرونا را گرفتند می‌توانند شش هفته بعد از آن نسبت به دریافت دز سوم یا یادآور کرونا مراجعه کنند، گفت: البته دریافت دز یادآور یا سوم برای این قشر، در صورت گذشتن شش ماه از دزهای قبلی میسر می‌شود.

کسائیان با بیان اینکه کسانی که دزهای واکسن خود را کامل نکردند هر چه سریع‌تر به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند، بیان داشت: واکسیناسیون مهمترین عامل پیشگیری و کاهش ابتلاء، بستری در بیمارستان و در نهایت مرگ و میر خواهد بود.

وی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی به صورت استفاده از ماسک و قرارگیری در فاصله یک و نیم متری افراد، از جمله دیگر توصیه‌های ما در دوران پیک کرونا است، افزود: در چهار هفته اخیر افراد بستری و به خصوص بستری بخش مراقبت‌های ویژه متأسفانه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزایش یافتند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید