کد خبر: 376584
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

انتقاد تند یک ملی‌پوش از رئیس و پاسخ فدراسیون دوچرخه‌سواری

به گزارش قم پرس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان به عنوان یک رشته المپیکی بعد از مدتها درگیری برای دریافت مجوز برگزاری انتخابات بالاخره تاییدیه فدراسیون جهانی و کمیته المپیک و وزارت ورزش را دریافت کرده و هفته گذشته اطلاعیه ای را مبنی بر ثبت نام از کاندیداها و پیگیری برگزاری این انتخابات صادر کرد.

چند روز پیش بود که یکی از کارکنان فدراسیون با حکم قضایی به این مجموعه آمده و حکم توقیف اموال را به دلیل اخراج از کار و طلب خود ارائه می کند. بعد از آن خبر می رسد که پرهام شهسواری رکابزن ایرانی در حالیکه سفرش به سوئیس برای حضور در کمپ تمرینی فدراسیون جهانی منتفی شده و اسناد آن نیز در فدراسیون موجود است با هزینه شخصی روادید دریافت کرده و احتمالاً با بهره از نام دوچرخه سوار ایرانی وبدون اطلاع فدراسیون راهی این کشور شده است!

از روز گذشته حسین زنجانیان یکی از رکابزنان رشته دانهیل در بخش کوهستان در صفحه شخصی خود با لحنی بسیار تند فدراسیون دوچرخه سواری را مورد خطاب قرار داده است.

ظاهراً این رکابزن قصد داشته به همراه همسر ورزشکار خود راهی کاپ جهانی شود اما با مخالفت فدراسیون روبرو می شود. همسرش از این سفر انصراف می دهد و زنجانیان نیز اعلام می کند که قصد دارد با هزینه شخصی راهی این رقابت ها شود و از فدراسیون در خواست می کند تا به وی معرفی نامه بدهد تا بتواند ویزای سفر به ایتالیا برای حضور در کاپ جهانی را دریافت کند، اما فدراسیون با اعلام اینکه این سفر برای ورزشکاری که در چند سال گذشته مقام و رتبه و رکورد معتبری نداشته است لازم نیست و معرفی نامه ای صادر نمی کند.

زنجانیان در صفحه شخصی خود نوشته است: «به دلیل بی لیاقتی فدراسیون و بی برنامگی رشته کوهستان و نبود حتی یک اردوی آماده سازی در دو سال اخیر، برای حفظ آمادگی خودم تصمیم به شرکت در مسابقات جهانی ایتالیا با هزینه شخصی گرفتم. بعد از دو ماه پیگیری برای انجام پروسه سفر به ایتالیا و انجام تمام مراحل فقط به یک معرفی نامه نیاز داشتم، اما سرپرست فدراسیون آقای هاشم کندی با رزومه مزین شده به دوپینگ با کمال بی ادبی و بی احترامی به من، از صدور معرفی نامه خود داری کرد و به سادگی زحمات بیش از یک دهه‌ام را پایمال کرد. آقای هاشم کندی ابتدا طرز رفتار و برخورد با ورزشکار را یاد بگیرید بعد مدیریت!»

اما ماجرا به همین متن تمام نشده. بسیاری از رکابزنان با بازنشر این مطلب اقدام به جوسازی کرده و با تائید این حرف ها مدیریت فدراسیون را زیر سوال برده و فدراسیون دوچرخه سواری را فدراسیون دوپینگی خطاب قرار دادند.

فدراسیون دوچرخه سواری که قصد دارد به زودی انتخابات خود را بعد از چند سال حواشی برگزار کند تا شاید این رشته المپیکی از افول درآمده و بتواند مسیر را برای خود به مرور هموار کند نسبت به این مطالب واکنش نشان داده و جوابیه ای را منتشر کرده است.

در جوابیه فدراسیون دوچرخه سواری آمده است: «با توجه به درخواست حسین زنجانیان ملی پوش دانهیل کشورمان جهت حضور در کاپ جهانی ایتالیا به همراه همسر خود، فدراسیون از ایشان درخواست کرد تا از هیات استان یا باشگاه مربوطه جهت اقدامات لازم معرفینامه ارائه نماید که این اتفاق افتاد. فدراسیون دوچرخه سواری نیز حسب سابقه فنی و اخلاقی این ورزشکار جهت دریافت شورای برون مرزی نیز برای شخص او اقدام کرد که این امر نیز میسر شد.کمیته تیم های ملی با در نظرگرفتن شرایط فعلی این ورزشکار که بیش از دو سال از حضور در رویدادهای بین المللی فاصله داشته است به این نتیجه رسید که حضور ایشان نتیجه ای مطلوب در بر نخواهد داشت، کمیته تیم های ملی فدراسیون پس از بررسی های نهایی تصمیم گرفت زنجانیان را به این مسابقات اعزام نکند و این موضوع به صورت تلفنی به زنجانیان انتقال داده شد. متاسفانه طی دو سه روز اخیر و از سوی نزدیکان زنجانیان حاشیه سازی هایی توام با توهین و ناسزا به سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری صورت گرفت که کمیته انضباطی فدراسیون جهت اثبات ادعاهای این ورزشکار تشکیل و تصمیم گیری خواهد کرد. در پایان لازم به ذکر است فدراسیون دوچرخه سواری بدون توجه به فضا سازی های مسموم برخی حاشیه سازان در شبکه های اجتماعی رسالت خود را همچنان حفظ کرده و اجازه نمی دهد استعداد و توانایی های فنی ورزشکاران بازیچه دست این جریان سازی ها شود

فدراسیون دوچرخه سواری اعلام کرده است که ادعاهای این ورزشکار به زودی در کمیته انضباطی بررسی خواهد شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.