کد خبر: 377440
۰
۰
نسخه چاپی

پیشنهاد راه اندازی اولین شبکه پخش اینترنتی قرآن با همکاری ساترا

به گزارش قم پرس در دیدار رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با حسین زارعی مدیر تعاملات بین‌الملل ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) بر همکاری فی مابین این دو نهاد تاکید شد.

مجیدی مهر در این جلسه بر پیشنهاد تأسیس اولین شبکه پخش اینترنتی قرآن کریم تحت نظارت و مجوز ساترا تاکید کرد و از این نهاد خواست مرکز را در راه اندازی این شبکه تعاملی اینترنتی حمایت نمایند. مجیدی مهر با اشاره به اینکه امروزه جهان به سمت استفاده از روش‌های نوین برای انتقال مفاهیم اقدام نموده است، لذا برای مباحث قرآنی نیز باید همزمان با امکانات روز حرکت نمود.

در حقیقت این شبکه اینترنتی در کنار سایر پلتفرم‌ها و شبکه‌های صدا و سیما می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی بویژه آموزش فنون تلاوت و حفظ قرآن کریم داشته باشد. مجیدی مهر همچنین گفت: اپراتورهای تلفن همراه نیز در کنار این مرکز در جهت بسط و توسعه فرهنگ ناب قرآن کریم خواهند بود.

در ادامه این نشست صمیمی؛ حسین زارعی مدیرکل تعاملات بین المللی ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) با تاکید بر اینکه ساترا آمادگی دارد زمینه‌های اخذ مجوز و راه اندازی این شبکه را با سرعت هر چه بیشتر فراهم نماید، حرکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در بستر فناوری‌های نوین را مثبت ارزیابی نمود و از سازمان اوقاف درخواست تا با بازدید از زیرساخت‌های این سازمان، زمینه تعامل هر چه بیشتر این دو مجموعه را فراهم نمایند. زارعی در ادامه افزود: سایر پتلفرم های دارای مجوز از این سازمان نیز با تمام ظرفیت آمادگی خواهند داشت تا در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی همراه با سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور حرکت نمایند. زارعی با اشاره به اینکه دانش راه اندازی شبکه تعاملی پخش اینترنتی از جمله دانش‌های روزآمد در دنیاست؛ مواردی را در راستای ارتقا سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز در جهت کیفی سازی این شبکه عنوان نمود.
لازم به توضیح است ساترا مرجع صدور مجوز به ارائه کنندگان خدمات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در کشور می‌باشد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید