کد خبر: 379211
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
جانشین سپاه استان سمنان:

مرام‌نامه شهدای کربلا اصلاح جامعه بود

سردار منصور شوقانی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت شهرستان شاهرود در سالن اجتماعات شرکت زغالسنگ البرز شرقی، با اشاره به تقارن ایام شهادت ماه صفر و اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: رزمندگان دفاع مقدس نیز به مرام‌نامه شهدای کربلا اعتقاد راستین داشتند و آن را امضا کردند تا با لبیک به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین (ع)، آن را به گوش جان‌ها برسانند.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب بالاترین و جامع‌ترین معروفات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: امروز به پاسداشت افرادی گرد هم آمدیم که در هشت سال دفاع مقدس، عرصه‌های سازندگی و در عرصه‌هایی که دشمنان آرایش همه جانبه گرفت، نفوذ اطلاعاتی داشت، فضای مجازی را تسخیر و عرصه اقتصادی را بر ما تنگ کردند، در عرصه‌های سیاسی شبهه وارد کردند و قصد دارند در عرصه‌های اجتماعی با کشته‌سازی ها و جریان سازی‌ها خدشه هایی وارد کنند، ایستادگی کردند.

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با یادآوری اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز جهاد فوری و قطعی جهاد تبیین است، ابراز داشت: دشمنان در فضای مجازی برنامه‌های خود را طوری طراحی کردند که این فضا برای ما تبدیل به تهدید شده است و باید برای تبدیل تهدید به فرصت وارد عمل شد، چراکه هنر رزمندگان اسلام نیز همین بود و با دغدغه جامعه‌سازی به عرصه دفاع مقدس ورود کردند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود نیز در این آیین با بیان اینکه گرامیداشت دهه فجر و هفته دفاع مقدس در نظام جمهوری اسلامی به طور ویژه انجام می‌شود، گفت: این مناسبت‌ها برکات مختلفی دارد که یک وجه آن یادآوری بسیاری از جملات و واژه‌هایی است که امروز تکرار می‌کنیم و ارزش فراملی دارد.

ابوطالب جلالی افزود: واژه‌هایی همچون حماسه، گذشت و اخلاق متعلق به یک قوم خاص نیست و این ادبیات ارزش جهانی دارد.

وی تأکید کرد: امروز نقش جهادگران دوران دفاع مقدس به عنوان شاهدان آن دوران و روایتگری آنان برای نسل حاضر می‌تواند بسیار با اهمیت باشد.

در این آیین از ۶ پیشکسوت عرصه جهاد و مقاومت شهرستان شاهرود به نمایندگی از تمامی خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

مردم شهیدپرور شاهرود بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهید به نظام اسلامی تقدیم کرده‌اند.