کد خبر: 379223
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
استاندار:

تقدیم هزاران شهید نشانه عشق مردم آذربایجان غربی به انقلاب است

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس که در حسینیه اعظم ثارالله سپاه شهدا برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی از استان‌هایی است که از روزهای آغازین انقلاب اسلامی درگیر مقابله با فتنه‌های مختلف در منطقه بود اما با وجود توطئه‌های استکبار جهانی، امروز با اقتدار نیروهای مسلح، از امن ترین مناطق کشور است.

وی با یادآوری نقش آذربایجان غربی در برقراری امنیت پایدار در منطقه و در مبازره با عناصر تکفیری ادامه داد: رزمندگان این استان در تحولات امنیتی منطقه بویژه در عراق و سوریه نقش آفرینی کرده و امروز جمهوری اسلامی ایران به یکی از امن ترین کشورهای منطقه تبدیل کرده‌اند که در امنیت همسایگان خود تاثیر مثبت دارد.

معتمدیان پیام بازگشایی مرز تمرچین در این استان برای تردد زائران اربعین را برقراری امنیت پایدار در منطقه دانست و اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی در تامین امنیت کشور در دوره‌های مختلف نقش بی بدیل داشته و در دفاع مقدس و مقابله با ضدانقلاب، ۱۲ هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی به افتخار میزبانی استان از زائران اربعین برای اولین بار اشاره کرد و یادآور شد: نیروهای مسلح استان در تامین امنیت زوار و خلق حماسه اربعینی نقش آفرینی کرده و امنیت پایدار را در منطقه برقرار ساختند.

معتمدیان تاثیرات بازگشایی مرز تمرچین در ایجاد تحول فرهنگی و انسجام بین اقوام و مذاهب منطقه را یادآور شد و گفت: میزبانی خودجوش مردم از زائران اربعین، جلوه‌هایی زیبا از همدلی و اتحاد را در استان ارائه کرد و از امروز باید با هم اندیشی بزرگان، تلاش شود زیرساخت‌ها را در شأن زوار اباعبدالله الحسین (ع) توسعه دهیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های ملی و استانی جهت تجلیل و قدردانی از ایثارگران استان اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی مکلف به تجلیل شایسته از ایثارگران و خانواده‌های معزز آنها و همچنین آماده سازی زیرساخت‌ها برای معرفی یادمان‌های دفاع مقدس و شهدای استان به مردم ایران اسلامی هستند.

در این جلسه از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس این استان با اهدای لوح، قدردانی شد.

مردم ولایتمدار آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس ۱۲ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده تقدیم دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس آغاز است، امسال چهل و دومین سالگرد آغاز دفاع مقدس ملت ایران است.