کد خبر: 379299
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رفتار خالصانه نیروهای هلال احمر در خدمت به زائران

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عزاداری اهل بیت و پیاده‌روی اربعین، با بیان اینکه اربعین اوج نمایش فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: دشمنان اهل بیت هم در حادثه کربلا اوج پستی خود را نمایان ساختند.

وی با اشاره به پیاده‌روی زائران اباعبدالله (ع)، گفت: حضور گسترده مردم و پذیرایی عراقی‌ها از زوار اربعین نشان دهنده عظمت حادثه عاشورا است. بیش از ۲۰ میلیون نفر در اربعین امسال به زیارت کربلای معلی آمدند طبیعی است که بسیاری از این جمعیت نیازمند طعام، محل سکونت یا خدمات پزشکی هستند

نماینده رهبری در جمعیت هلال احمر به خدمات هلال احمر در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: هزاران پزشک، پیراپزشک و چندین تن دارو از کشورهای مختلف اسلامی به صحنه عظیم اربعین حسینی آمده تا کمک زائران باشند تا آنان در این سفر معنوی مبتلا به بیماری نشوند.

وی با بیان اینکه هلال احمر تمام تلاش و توان خود را خالصانه پایه کار اربعین آورده است، افزود: مردم از این مهر و محبت هلال احمری‌ها تشکر می‌کردند. این رفتار مهربانانه و این رفتار انسانی و صمیمی با بیمار و مریض فقط و فقط به خاطر امام حسین (ع) است.

معزی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا راهپیمایی اربعین در چنین وسعتی برگزار نشده بود، گفت: با این وجود پزشکان و کادر درمانی هلال احمر در دوران کرونا بیشترین خدمت را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشتند. آنها اربعین در کربلا نبودند اما در بیمارستان‌ها به جنگ کرونا رفتند و بیماران زیادی را از کرونا نجات دادند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از کرونا و به دلیل اینکه مدتی مراسم اربعین برگزار نشده بود، جمعیت بسیار زیادی از این مراسم استقبال کردند بسیاری از افراد با راهپیمایی و مسیرهای آن آشنایی نداشتند، گرما بسیار زیاد بود و بسیاری از زائران گرمازده شدند و به صورت کلی سالی بود که خدمت به زوار اربعین به شکل بسیار زیبایی تجلی پیدا کرد زیرا تعداد و نوع خدمت رسانی‌ها تفاوت قابل توجهی با راهپیمایی‌های اربعین سال‌های گذشته داشت.