کد خبر: 379302
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
امام جمعه شاهرود:

هدف دشمنان برهم زدن امنیت داخلی است

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهرود در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه این شهر به حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: جوانان و نوجوانان کشور باید هوشیار باشند که مورد سوء استفاده دشمنان در این جنگ ترکیبی قرار نگیرند.

امام جمعه شاهرود: هدف دشمنان برهم زدن امنیت داخلی است

وی با بیان اینکه در وضعیت ناامنی کسی چیزی به دست نمی‌آورد، ابراز داشت: امروز دشمنان به دنبال منافع ملت ایران از جمله آزادی و حقوق زن نیستند آنها بدنبال برهم زدن همه مقدسات مردم هستند.

امینی با بیان اینکه رضاخان و انگلیس هم نتوانست حجاب از سر زنان ما بگیرد، اظهار داشت: ملت ایران مردمی پایبند نسبت به ارزش‌ها و مقدسات خود است.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: مردم نگران برخی مسایل اقتصادی و فرهنگی هستند اما به پرچم خود غیرت دارند.

وی به شهادت تعدادی از بسیجیان به دست آشوبگران طی چند روز گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: برخی از چهره‌های هنری و ورزشی مردم را تحریک می‌کنند، پس چرا به شهادت مظلومانه این عزیزان عکس‌العملی نشان نمی‌دهند؟

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه برنامه‌های آشوبگران از قبل توسط دشمنان طرح‌ریزی شده است، افزود: براساس شواهد موجود این جریان‌سازی توطئه‌ دشمنان بود و آنها به فکر تسلای دل پدر و مادر آن مرحومه نبودند و بدنبال نیات شوم خود هستند.

امینی به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل متحد اشاره کرد و ابراز داشت: رئیس جمهور بازتاب نظرات ملت ایران در خصوص برجام و حوادث اخیر را بدون سانسور و به خوبی بیان داشتند.

وی با بیان اینکه یکبار دیگر عظمت شهید سردار قاسم سلیمانی با بالا بردن عکس ایشان توسط رئیس جمهور ایران به جهانیان ثابت شد، تصریح کرد: رئیس جمهور با شجاعت و عزت در کشور قاتلان شهید سلیمانی درباره پیگیری شهادت سردار دلها سخن گفت.

امام جمعه شاهرود در بخش دیگر سخنان خود به سالروز وفات پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: باید در مناسبت‌های مذهبی با برنامه‌ریزی لازم به منظور ترویج دین حداکثر استفاده را برد.

امینی به آیین پیاده روی اربعین هم اشاره کرد و اظهار داشت: احیای دوباره آیین پیاده‌روی اربعین با استقبال خوبی از طرف مردم عراق، ایران و دیگر کشورها مواجه شد.

وی پیاده‌روی اربعین را حرکت بسیار عظیم و تمدن ساز آخر الزمان خواند و ابراز داشت: این حرکت الگوی بسیار خوبی برای دوران ظهور است که از هر قشری به منظور اجرای امری معنوی اقدام می‌شود هر چند که استکبار در دهه‌های گذشته توسط رسانه‌های خود این حرکت را کوچک می‌کردند اما در سال‌های اخیر مقاله‌هایی از کشورهای اروپایی در توصیف و عظمت پیاده روی اربعین ارائه شده است.

مردم شهید پرور و مسئولان شاهرود همزمان با سراسر کشور پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد و حسینیه مدرسه قلعه تا میدان جمهوری به طور یکپارچه ضمن محکوم کردن اقدامات و تجمعات خلاف قانون و همچنین تشکر و حمایت از نیروهای انتظامی و امنیتی در متفرق کردن اغتشاشگران، راهپیمایی کردند.