کد خبر: 379478
۰
۰
نسخه چاپی
در دیدار با رئیس مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم مطرح شد؛

استفاده از ظرفیت‌های مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در جهت نوآوری و حل مسائل کتابخانه‌های عمومی استان

مهدی توکلیان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با محمد رستمی، رئیس مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی با هدف گسترش همکاری های علمی و آموزشی دیدار و گفتگو کرد.

 استفاده از ظرفیت‌های مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در جهت نوآوری و حل مسائل کتابخانه‌های عمومی استان

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با محمد رستمی، رئیس مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم؛ اکرم عباسی، مدیر اجرایی مرکز نوآوری و شکوفایی علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی و کریمه شعبانی، مسئول دانشجویی و فرهنگی مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این نشست، مهدی توکلیان گفت: کتابخانه های عمومی قم در 24 نقطه استان در حال خدمت‌رسانی به مردم در سطوح مختلف هستند و علاوه بر ارائه خدمات سنتی نظیر سالن مطالعه و امانت کتاب، به عنوان باشگاه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، خدمات متنوع آموزشی را به تمام گروه های سنی ارائه می‌کنند و می‌توانند فضای امن و فرهنگی برای کارورزی و پیاده‌سازی آموزه‌های علمی- هنری دانشجویان باشند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم افزود: یکی دیگر از محورهای مشترک، آموزش است که فارغ التحصیلان دانشگاه عملی کاربردی جهاد می‌توانند از امکانات موجود در کتابخانه‌های عمومی به خصوص کتابخانه‌های عمومی فعال در مناطق کم برخوردار، در راستای آموزش های عمومی و شهروندی به اعضای کتابخانه ها استفاده کنند.

در ادامه این نشست، محمد رستمی رئیس مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، نیز ضمن معرفی رشته‌های علمی و فعالیت های این مرکز گفت: دانشگاه علمی-کاربردی جهاد دانشگاه به صورت مسئله‌محور فعالیت می‌کند؛ به نوعی که رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه بر اساس حل نیازهای جامعه طراحی و تدوین شده اند و این قابلیت می‌تواند در کمک به حل مسائل کتابخانه‌های عمومی استان استفاده شود.

وی همچنین تاکید کرد: موضوع آموزش می تواند یک خدمت متقابل باشد؛ چرا که کتابداران نیز به دلیل تجربیاتی که در زمینه‌های مختلف کسب کرده اند، می‌توانند در زمینه تدریس و آموزش در دانشگاه علمی کاربردی فعالیت کنند. همچنین مرکز نوآوری، کارآفرینی و رویدادهای شتاب دانشگاه علمی-کاربردی جهاد نیز ظرفیت فعالی است که می‌تواند با همکاری دو جانبه نهاد و جهاد برای پر کردن خلاهای نوآورانه در کتابخانه‌های عمومی استفاده شود.

گفتنی است که در حاشیه این دیدار، محمد رستمی رئیس مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم از بخش های مختلف کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای قم بازدید کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید