کد خبر: 379498
۰
۰
نسخه چاپی

۶۰ مستند در خصوص شهدای استان قم تولید می‌شود

سردار محمد رضا موحد روز دوشنبه در نشست خبری جشنواره مستند فیلم ۱۷ در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: برگزاری این جشنواره از برنامه‌های شاخص کنگره ملی شهدای استان است که در آن با استفاده از زبان هنر،‌ مجاهدت‌های رزمندگان قمی در دوران دفاع مقدس به مخاطبان ارائه می‌شود.

رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم نیز در این جلسه گفت: در جریان برگزاری کنگره، نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و هنر داریم و تلاش می‌کنیم با تولید آثار با کیفیت و جذاب از شهدای استان در قالب جشنواره مستند فیلم ۱۷، نظر علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس را جلب کنیم.

علی اکبر خوشگفتار مقدم افزود: تولید ۶۰ مستند از شهدای استان کار فرهنگی بزرگی است که در مقیاس ملی توسط هنرمندان قمی انجام می‌شود و به طور حتم تولید این آثار هنری تاثیرگذاری مطلوبی در زمینه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و زنده‌ نگاه داشتن نام و یاد شهداخواهد داشت.

دبیر نخستین جشنواره مستند فیلم ۱۷ نیز در این نشست گفت: برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره از بهترین سازندگان فیلم مستند در استان قم دعوت کردیم که با بهره‌گیری از جذاب‌ترین سوژه‌های مرتبط با شهدا، آثار خود را تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

داوود جلیلی با اشاره به این که جشنواره مستند فیلم ۱۷ در سه بخش‌های متنوع برگزار خواهد شد،‌ افزود: شهرداری قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در برگزاری این جشنواره مشارکت فعال دارند و از تولید کنندگان آثار فاخر در این جشنواره پشتیبانی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به این که فیلم‌های تولید شده در این جشنواره در سینماهای منتخب استان و همچنین رسانه ملی به نمایش درخواهد آمد، تاکید کرد: فیلم سازان تا ۱۰ آبان‌ماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و این زمان تمدید نخواهد شد چرا که پس از آن به سرعت کار ارزیابی آثار آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد،‌ رییس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم نیز در این نشست خبری، گفت: شهرداری برای حمایت از فیلم‌سازان جوان و پرانگیزه که علاقه‌مند به ساخت آثار هنری پیرامون شهدای استان هستند، به میدان آمده و در راه ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت در کنار برگزار کنندگان جشنواره مستند فیلم ۱۷ است.

محمد کاظم رضوانی، رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این نشست گفت: با اجرای نخستین جشنواره مستند فیلم ۱۷ طی سال‌جاری در قم، روند کار آن همچنان ادامه خواهد یافت و این جشنواره که نمایش بزرگی پیرامون شهدای استان است از این پس هر دو سال یکبار به صورت ملی برگزار خواهد شد.

سردار محسن موحدی، رییس کمیته پیشکسوتان کنگره ملی شهدای استان قم نیز در این جلسه با اشاره به این که دفاع مقدس آنقدر صحنه‌های جذاب و تاثیرگذار دارد که برای بیان آن نیازی به اغراق نیست، گفت: هر کدام از آثار تولید شده در جشنواره مستند فیلم ۱۷، دارای ناظر محتوایی است تا آنچه در نهایت ساخته می‌شود مطابق واقعیت‌های آن دوران باشد و در همین رابطه برای مستند سازان شرکت کننده در این جشنواره،‌ کارگاه‌های آشنایی با تاریخ شفاهی جنگ نیز برگزار می‌شود تا آثار هرچه بیشتر نمایش‌دهنده واقعیت‌های رخ‌داده در دوران دفاع مقدس باشد.

۶۰ مستند در خصوص شهدای استان قم تولید می‌شود

دومین کنگره ملی شهدای استان قم ۲۷ آبانماه سالجاری برگزار می‌شود.

نخستین دوره کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ با عنوان «کنگره شهید زین‌الدین» برگزار و پس از این تجربه موفق گرامیداشت یاد شهدا، یک دوره کنگره شهدا در استان‌های گوناگون کشور برگزار شد، دومین دوره کنگره شهدای کشور بار دیگر از قم و با عنوان «گرامیداشت یاد و خاطره ۶ هزار شهید استان قم» در آبان امسال با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» ترتیب خواهد یافت.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ستاد کنگره ملی شهدای استان قم می‌توانند به تارنمای این ستاد به نشانی اینترنتی https://shohadayeqom.ir و یا دفتر آن به نشانی قم، خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، کوچه ۱۷، پلاک ۱۷ مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۷۳۷۰۶۰ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید