کد خبر: 379528
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

غیبت صداوسیما در فهرست خریداران حق پخش فوتسال قهرمانی آسیا!

به گزارش قم پرس شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا از روز سه شنبه به میزبانی کشور کویت آغاز شد. تیم ملی فوتسال ایران به عنوان قهرمان ۱۲ دوره این بازی‌ها و مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی هم چند روزی است که به کویت رفته و از امروز چهارشنبه کارش را با دیدار برابر اندونزی آغاز می‌کند.

این رقابت‌ها بالاترین سطح مسابقات فوتسال ملی در قاره آسیا است و برای همه کشورها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، پخش تلویزیونی این مسابقات با استقبال زیادی مواجه شده و فقط در قاره آسیا ۳۴ کشور مختلف اقدام به خرید حق پخش رقابت‌ها کرده‌اند.

نکته عجیب اما غیبت ایران و سازمان صدا و سیما در میان خریداران پخش تلویزیونی شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا است. در لیست منتشر شده در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اثری از ایران وجود ندارد در حالی که بعضی از کشورهایی که حتی راهی جام ملت‌های آسیا نشده‌اند، از جمله چین، ماکائو، هندوستان و… امکان تماشای قانونی این رقابت‌ها را برای مردم کشورشان فراهم کرده‌اند.

غیبت صداوسیما در فهرست خریداران حق پخش فوتسال قهرمانی آسیا!

این در شرایطی است که علاوه بر ایران، ظاهراً حق پخش رقابتها برای عمان و ترکمنستان دو تیم دیگر حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا خریداری نشده است چرا که نامی از این کشورها در سایت AFC دیده نمی‌شود.

البته گفته می شود شبکه ورزش پخش مستقیم بازی تیم های ایران و اندونزی را در برنامه دارد اما روش صداوسیما احتمالاً همانند پخش بعضی از رقابت های ورزشی دیگر است که به برداشتن تصاویر از سایر شبکه های بین المللی مختلف اکتفا می کند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.