کد خبر: 379540
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رشد بیش از ۷۵ درصدی اهدای خون خراسان رضوی در سالروز شهادت امام رضا(ع)

دکتر محمد شریف الحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته در سالروز شهادت امام رضا(ع) ۳۵۳ نفر موفق به اهدای خون شدند که این عدد امسال به ۶۱۹ مورد افزایش یافته است.

وی با بیان این که در سالروز شهادت امام رضا(ع) امسال میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون نیز رشد ۷۹.۶ درصدی داشته است ادامه داد: سال گذشته ۵۱۶ داوطلب در این روز به پایگاه های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که این عدد امسال به ۹۲۴ مراجعه کننده رسیده است.

این مسوول بیان کرد: میزان اهدای خون زائران و مجاوران رضوی در روز شهادت امام رضا(ع) نسبت به سایر مناسبات محرم و صفر بیشتر بوده است.

رشد بیش از ۷۵ درصدی اهدای خون خراسان رضوی در سالروز شهادت امام رضا(ع)

رشد بیش از ۲۲ درصدی اهدای خون در "پویش نذر خون حسینی (ع) - اهدای خون آگاهانه"

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: میزان اهدای خون در "پویش نذر خون حسینی (ع) - اهدای خون آگاهانه" محرم و صفر امسال نسبت به سال گذشته، ۲۲.۰۲ درصد رشد داشته و از ۲۱ هزار و ۷۲۴ اهدای خون به ۲۶ هزار و ۵۰۸ اهدای خون رسیده است.

شریف الحسینی با بیان این که در"پویش نذر خون حسینی (ع) - اهدای خون آگاهانه" محرم و صفر امسال میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون نیز رشد ۲۰.۱۱ درصدی داشته است افزود: سال گذشته ۲۹ هزار و ۷۷۳ داوطلب به پایگاه های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که این عدد امسال به ۳۵ هزار و ۷۶۳ مراجعه کننده رسیده است.

رشد بیش از ۵۰ درصدی اهدای خون خراسان رضوی در سالروز شهادت رسول اکرم(ص)

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: امسال در سالروز وفات رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) نسبت به سال گذشته، این استان از رشد ۵۰.۶۲ درصدی در اهدای خون برخوردار بوده است.

شریف الحسینی افزود: سال گذشته در سالروز وفات رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) ۳۱۸ نفر موفق به اهدای خون شدند که این عدد امسال به ۴۹۷ مورد افزایش یافته است.

وی با بیان این که در سالروز وفات رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) امسال میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون نیز رشد ۶۰.۵۲ درصدی داشته است ادامه داد: سال گذشته ۴۴۶ داوطلب در این روز به پایگاه های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که این عدد امسال به ۷۱۶ مراجعه کننده رسیده است.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.