کد خبر: 379542
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

۷۰ درصد معابر مهران از پسماند ایام اربعین پاکسازی شد

محمد نادعلی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد نظافت و تمیزکاری داخل شهر مهران، پل زائر و پارکینگ های اربعین و برکت انجام گرفته و این روند تا نظافت کامل این اماکن ادامه دارد.

وی افزود: زباله و پسماندها جمع آوری و حمل شده اما هنوز نظافت این نقاط به طور کامل صورت نگرفته است، ولی در داخل شهر مهران بلوارها، معابر، خیابان های اصلی و درب مدارس تمیزکاری و شست و شو شده اند.

شهردار مهران ادامه داد: اما نظافت کوچه ها، خبابان های فرعی و کم تردد و همچین پاکسازی و شست و شوی جداول و کانال های هدایت آب در حال انجام است.

نادعلی پور یادآور شد: باتوجه به حجم بالای زباله و پسماند و اینکه شهرداری های معین نیز بعد از اربعین به استان های خود برگشتند، شهرداری مهران توان پاکسازی همه نقاط را از نظر تجهیزات و نیرو نداشت.

وی اضافه کرد: در این راستا جلساتی در فرمانداری مهران تشکیل و مقرر شد ادارات و دستگاه های دیگر نیز برای نظافت مهران با شهرداری همکاری کنند.

وی گفت: محوطه پایانه مرزی توسط خود مسوولان پایانه و از پاسگاه بهرام آباد تا میدان اربعین نیز برخی دستگاه های شهرستان مشارکت در پاکسازی دارند اما عمده نظافت بر عهده شهرداری مهران است.

در اربعین امسال افزون بر سه میلیون و ۵۰ هزار نفر زائر معادل بیش از ۶۰ درصد کل زائران از مرز مهران تردد کردند.

نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق عمده ترین دلیل انتخاب مرز مهران به عنوان اولین و اصلی ترین مرز زمینی کشور به عتبات عالیات از سوی زائران است.

جمعیت شهرستان مهران ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر است.