کد خبر: 379562
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

هلال احمر شیروان روزانه به ۶۰۰ زائر پیاده امام رضا(ع) خدمات ارایه کرد

محسن نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار ایستگاه سلامت هلال احمر این شهرستان در مسیر دو راهی شهر زیارت، روبروی تالار هنر، پایگاه امداد سجاد و سیساب برپا شد که خدمات درمانی، امداد و نجات رایگان و ایستگاه صلواتی ارایه کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از ۲ سال از شیوع کرونا و استقبال عظیم و گسترده زائران پیاده حرم رضوی جهت شرکت در آیین دهه ماه صفر خدمات درمانی و امداد و نجات توسط ۹۰ نفر از امدادگران در این جمعیت به مواردی همچون گرمازدگی، اندازه گیری فشارخون، تاول زدن پا، سردردرد و پا درد امدادرسانی کردند و آموزش های لازم جهت پیاده روی ارائه شد.

نوروزی اضافه کرد: آموزش نکات پیاده روی به زائران هر روزه پس از نماز مغرب و عشاء در ۱۰ باب مسجد عبوری از این مسیر به ۶۰۰ نفر از زائران انجام شد.

رییس جمعیت هلال احمر شیروان گفت: جهت ارایه خدمات بهتر با همکاری شهرداری چهار بنر آموزش و اطلاع رسانی با موضوعات نکات صحیح پیاده روی اربعین و ۲۸ صفر چاپ و در میادین اصلی نصب شد.

سه هزار نفر در قالب کاروان سواره و پیاده جهت شرکت در آیین دهه آخر ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) از این شهرستان عازم مشهد مقدس شدند.

خراسان شمالی که در بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و گردشگری شمال کشور قرار گرفته هر ساله پذیرای بسیاری از زائران حرم مطهر امام رضا(ع) با پای پیاده در مناسبت های مختلف است.