کد خبر: 379594
۰
۰
نسخه چاپی

کمبود معلم در قم با جذب نیروهای خرید خدمت جبران شد

نادر کریمی بیرانوند روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۳۷ هزار ساعت کسری ساعت در متوسطه اول و نظری داشتیم که با نیروهای دانشگاه فرهنگیان، آزمون استخدام، بازنشسته‌ها و انتقالی‌ها از استان‌های دیگر پر شده‌است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در استان قم کلاس درس بدون معلم در مقطع متوسطه نداریم.

وی بیان کرد: در راستای توسعه متوازن باید ۵۲ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول وارد متوسطه دوم نظری و ۴۸ درصد نیز در حوزه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وارد شوند که معمولا محقق نمی‌شود، ولی تلاش می‌کنیم درصد دانش‌آموزان هنرستان را به ۴۰ برسانیم.

کریمی افزود: به منظور توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش رشته‌های جذاب از جمله طراحی دوخت، آسانسور و مکاترونیک که ترکیبی از مکانیک، ‌الکترونیک و الکتروتکنیک است را تقویت کرده‌ایم و در راستای شناساندن رشته‌ها به دانش‌آموزان هر ساله در هفته مشاغل، در تمام هنرستان‌ها نمایشگاه معرفی رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: کمبود امکانات تخصصی هنرستان‌ها و دبیر تخصصی برای برخی رشته‌ها، باعث عدم توسعه مدنظر در این هنرستان‌ها شده‌است.

به گفته وی، در زمان حاضر ۷۴ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش با ۱۷ هزار دانش‌آموز در استان قم فعال است.

۱۱۰ هزار دانش‌آموز استان قم در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۶۳ هزار دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول در ۲۲۰ واحد آموزشی، ۳۰ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه نظری دوم در ۱۴۱ واحد آموزشی و ۱۷ هزار دانش‌آموز در ۷۴ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌باشند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید