کد خبر: 379653
۰
۰
نسخه چاپی

رئیس جمهور درگذشت حاج محسن لبّانی را تسلیت گفت

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در روز جمعه در پیامی با تسلیت درگذشت حاج محسن لبانی یار دیرین ‌امام و رهبری و از فعالان نهضت انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در میادین مختلف بویژه در دوران دفاع مقدس حضوری فعال و موثر داشت و تا پایان زندگی با برکت خویش در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی همانند گذشته در خدمت به نظام اسلامی و آرمان‌های امام و رهبری انقلاب نقش آفرین بود.

متن پیام رئیس جهور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت یار دیرین ‌امام و رهبری و از فعالان نهضت انقلاب اسلامی، حاج محسن لبانی موجب اندوه و تألم خاطر شد.

ایشان عمری را صادقانه در راه اسلام و انقلاب و اهل بیت(ع) گذراند و علیرغم دستگیری چندین باره توسط ساواک در مبارزات با رژیم ستمشاهی، تا پیروزی نهضت امام خمینی(ره) دست از مبارزه نکشید و همواره پناه مبارزان انقلاب اسلامی بود.

ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در میادین مختلف بویژه در دوران دفاع مقدس حضوری فعال و موثر داشت و تا پایان زندگی با برکت خویش در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی همانند گذشته در خدمت به نظام اسلامی و آرمان‌های امام و رهبری انقلاب نقش آفرین بود.

اینجانب درگذشت این یار صدیق انقلاب را به خانواده و بازماندگان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

به گزارش ایرنا، حاج محسن لبانی، یار دیرین امام و رهبری و از فعالان نهضت انقلاب اسلامی بود که پنجم مهر ماه پس از یک عمر مجاهدت دعوت حق را لبیک گفت. آن مرحوم سوابق مبارزه با رژیم ستمشاهی را در کارنامه داشت و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نماینده حضرت امام خمینی (رحمت الله) در بازار بود و در جریانات قبل از انقلاب به کمک اعتصاب کنندگان اصناف و کارکنان شرکت نفت شتافت.

وی بعد از انقلاب به همراه مرحوم آیت الله انواری و مرحوم شهید محلاتی به عضویت شورای عالی حج در آمد و همچنین نماینده حضرت امام در سرپرستی صندوق تعاون صنفی به همراه شهید محلاتی و مرحوم حبیب الله عسکر اولادی بود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید