کد خبر: 379765
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

امسال ۱.۳ میلیون امدادخواهی در آذربایجان غربی از پلیس صورت گرفت

سردار رحیم جهانبخش روز یکشنبه در نشست خبری افزود: از این میزان ۸۶۰ هزار مورد امدادخواهی عملیاتی و منجر به اعزام مامور انتظامی در ساعات مختلف بر محل وقوع جرم یا درخواست مردمی شده است.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد حضور نیروهای پلیس در این عملیات‌ها، مربوط به رفع مزاحمت، رفع مشکل و اختلاف خانوگی بوده که این امر نشان می‌دهد مردم پلیس را ملجا، مرجع و پناهگاه امن خود می‌دانند.

رضایت ۸۳ درصدی از ماموریت های پلیس

وی اظهار کرد: بیش از ۸۳ درصد ماموریت‌های پلیس در استان، توام با رضایت کامل امدادخواهان شده و علت ۱۷ درصد نارضایتی هم بیشتر دیر رسیدن نیروها بوده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: سامانه ۱۹۷ که با هدف دریافت بازخورد مردمی در خصوص اقدامات پلیس طراحی شده، همواره دریافت کننده نظرات مختلف، انتقادها و پیشنهادهای مردم بوده که از این طریق نیز، بارها و بارها مردم از خدمات دولت ابراز رضایت کرده‌اند.

امنیت کامل در مرز تمرچین/ حتی یک سرقت داخل خودرو نداشتیم

سردار جهانبخش وجود امنیت کامل در آذربایجان غربی را نشانه موفقیت پلیس در انجام ماموریت های محوله دانست و گفت: در ایام اربعین امسال شاهد بودیم که عملیات بی نظیر اعزام زائران عتبات عالیات از طریق مرز تمرچین پیرانشهر، بدون حتی یک مورد مساله امنیتی یا وقوع جرم انجام شد و بسیاری از مردم بویژه بانوان، حتی شب‌ها در نقطه صفر مرزی با امنیت در حال تردد و حضور برای تشرف به عتبات عالیات بودند.

وی افزود: با وجود پارک هزاران خودرو در پایانه مرزی تمرچین، پیرانشهر و اطراف آن، با امنیت ایجاد شده توسط پلیس حتی یک مورد سرقت اتومبیل یا یک مورد سرقت اقلام داخل اتومبیل ثبت نشد.

دستگیری ۶۵۰۰ سارق در آذربایجان غربی

سردار جهانبخش با اشاره به دستگیری ۶ هزار و ۵۰۰ سارق طی نیمه نخست سال جاری در آذربایجان غربی اضافه کرد: در این مدت، بیش از چهارهزار و ۷۰۰ معتاد و توزیع کننده خرد هم در استان دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی یادآور شد: در نیمه نخست امسال، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و ۳۲ شبکه قاچاق مواد مخدر هم منهدم شده است.

کاهش ۵۰ درصدی جرایم

سردار جهانبخش از کاهش ۵۰ درصدی جرایم خشن در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: سرقت مسلحانه طی امسال در استان نداشتیم و سرعت های به عنف، تحت پوشش مامور و آدم ربایی و گروگان گیری هم به ترتیب نسبت به سال گذشته با کاهش ۳۱، ۵۰ و ۶۷ درصدی مواجه بوده است.

پلیس با طمانینه و آستانه تحمل بالا

وی با اشاره به اینکه پلیس در قضایای اخیر در آذربایجان غربی با طمانینه و آستانه تحمل بالا در عرصه حضور یافت، افزود: ما تابع قانون هستیم؛ قانون هرچه بگوید، آن را انجام می دهیم و اولویت اول ما، امنیت مردم و امنیت روانی در جامعه است.

وی اضافه کرد: در این قضایا، عده ای اعتراض کرده و برخی هم مسیرهای دیگری را انتخاب کرده و دست به تخریب زدند که مردم با آنان همراهی نکردند و به خوبی این موارد، جمع شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: در حوادث اخیر، صحنه‌های بسیاری از عواطف پلیس در مقابل مردم حاضر در اعتراض‌ها دیده شد که نباید از کنار آن به راحتی گذشت؛ البته با عوامل اغتشاش و افرادی که با قصد خرابکاری در این اعتراض‌ها حضور یافته بودند، با قدرت برخورد کرده و آنها را دستگیر کردیم.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد