کد خبر: 379885
۰
۰
نسخه چاپی

باید برای داشتن مردمی بصیر، زمان‌شناس و دشمن‌شناس شاکر خداوند باشیم/ مردم با حضور و اعلام موضع خود دشمن را ناکام گذاشتند/ خشم دشمن از پیشرفت‌های کشور دلیل توطئه و فتنه‌انگیزی اخیر است

رئیس جمهور تاکید کرد: دلیل خشم دشمن از کشور و ملت ما آن است که می‌بیند علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها، مسیر پیشرفت را طی می‌کنیم، نسبت به همه تحریم‌ها و موانعی که ایجاد کرده بی‌توجه هستیم و در جهت رفع و خنثی‌سازی تحریم‌ها به صورت عادلانه و عزتمندانه تلاش می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز سه‌شنبه به منظور معرفی و دفاع از دکتر «محمدهادی زاهدی‌وفا» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری (ع) با ذکر نکاتی در مورد حوادث و قضایای اخیر گفت: ابتدا باید از درگاه خداوند متعال بدلیل داشتن مردم بابصیرت، زمان‌شناس و دشمن‌شناس که حقیقتاً جلوه دیگری از بصیرت را نشان دادند و دشمنان را در این فتنه ناکام گذاشتند و همواره هدایت‌های امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار می‌دهند، شاکر باشیم.

دکتر رئیسی حضور میلیونی مردم در اقصی نقاط کشور و اعلام انزجار از فتنه‌گران و اغتشاش‌گران را باعث ناکام گذاشتن توطئه دشمنان دانست و در عین حال به هدایت‌های حکیمانه و تحلیل جامع وقوع چنین حوادثی در کشور از سوی رهبر معظم انقلاب در روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: دلیل اینگونه فتنه‌ها بر علیه کشور و انقلاب اسلامی، برای همه انسان‌های فهیم و صاحب بصیرت، قابل درک بود.

رئیس جمهور با یادآوری تحلیل مقام معظم رهبری در پاسخ به این پرسش که چرا دشمنان، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت، کشور و انقلاب ما توطئه و این بلواها را برپا می‌کنند، تصریح کرد: رهبر انقلاب علت وقوع چنین حوادثی را بدین دلیل دانستند که کشور در حال پیشرفت است و دشمن نمی‌خواهد کشور ما پیشرفت داشته باشد. این نکته محوری بود که ایشان به آن اشاره فرمودند.

دکتر رئیسی تاکید کرد: حقیقتاً دلیل خشم دشمن از کشور و ملت ما آن است که می‌بیند علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها، مسیر پیشرفت را طی می‌کنیم، نسبت به همه تحریم‌ها و موانعی که ایجاد کرده بی‌توجه هستیم و در جهت رفع و خنثی‌سازی تحریم‌ها به صورت عادلانه و عزتمندانه تلاش می‌کنیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمن به خوبی احساس می‌کند فشار حداکثری به صورت مفتضحانه‌ای شکست خورده است و حتی این موضوع را به زبان نیز می‌آورد، خاطرنشان کرد: دشمن رسماً اعتراف می‌کند تحریم‌ها بر ملت ایران کارساز نبوده و اینجا جای شکرگزاری دارد؛ دشمن نسبت به پیشرفت‌ها خشمگین است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه دشمن شاهد موفقیت های کشورمان در زمینه مبارزه با کرونا علی رغم وضعیت قرمز کرونایی در برخی ایالات آمریکا و کشورهای اروپایی است، اظهار داشت: دشمن ساخت واکسن کرونا توسط ۶ شرکت ایرانی را می‌بیند و شاهد است که امروز به جای آنکه وارد کننده واکسن کرونا باشیم صادر کننده هستیم.

رئیس جمهور با ارائه شرحی از توطئه دشمنان علیه ملت ایران، تصریح کرد: دشمن می‌خواست همه زندگی ما حتی آب خوردنمان به برجام و مسأله تحریم‌ها مرتبط شود، اما شاهد هستید علیرغم کمبود نزولات آسمانی در مناطق مختلفی از کشور، در جهت مدیریت آب تلاش شده است.

دکتر رئیسی با اشاره به اجرای موفق طرح آبرسانی غدیر توسط جوانان برومند این مرز و بوم خاطرنشان کرد: این طرح که اجرای آن به ۳ الی ۴ سال زمان نیاز داشت، در مدت تنها چند ماه به مرحله بهره برداری رسید و باعث شد امروز شاهد رفع مشکل آب شرب در بسیاری از مناطق استان خوزستان باشیم. طرح آب‌رسانی به همدان نیز که از ۱۷ سال پیش در حال انجام بود، در چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس جمهور با تاکید بر اراده دولت برای اجرای طرح‌های آبرسانی در مناطق مختلف کشور، گفت: سال‌ها بود که مردم کردستان چشم انتظار اجرای طرح آبرسانی به مناطق مختلف استان بودند و با همت و تلاش صورت گرفته این مشکل به زودی رفع می‌شود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید