کد خبر: 379890
۰
۰
نسخه چاپی
با ساخت حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری

عملیات اجرایی در بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن کشور در شهر قم شروع شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در شهر قم عملیات اجرایی ساخت حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در اراضی ۵۶۰ هکتاری به عنوان بزرگترین سایت کشور از یک ماه گذشته شروع شده است.

به گزارش قم پرس به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محمد صادقی اظهار کرد: طبق آخرین گزارش سامانه طرح نهضت ملی در استان قم بالغ بر ۱۳۱ هزار متقاضی ثبت نام کرده اند.

وی افزود: مراحل پالایش این متقاضیان در مراحل پایانی خود قرار دارد و تاکنون حدود 90 هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند که طبق تعهد دولت و استان می بایست برای تمامی آنان مسکن ساخته شود.

صادقی گفت: در مجموع برای 42 هزار متقاضی تامین زمین انجام شده است که این واحدها در اراضی ۱۷، ۲۲، ۲۷ و ۵۶۰ هکتاری احداث خواهد شد.

وی با اشاره به شروع ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری تصریح کرد: این اراضی به عنوان بزرگترین سایت ساخت مسکن در کشور شناخته می شود که عملیات اجرایی آن از یک ماه گذشته شروع شده است و امیدواریم تمامی واحدهای طبق برنامه به اتمام برسد و تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: در این سایت که در ۱۵ محله طراحی شده اصول شهرسازی و معماری اسلامی پیاده خواهد شد و تمامی کاربری ها و سرانه های شهری در طراحی این سایت پیش بینی شده است.
صادقی در خصوص سایر متقاضیان تایید نهایی شده توضیح داد: آزادسازی اراضی حبس شده و قراردادهای مهلت سپری شده طبق دستور رییس جمهور در دست پیگیری است و پس از تامین زمین، برای سایر متقاضیان پیامک واریز وجه ارسال و مسکن مناسب احداث می شود.

وی در خصوص سهم اورده متقاضیان و تسهیلات بانکی توضیح داد: در این طرح قیمت تمام شده هر مترمربع مسکن ملاک آورده متقاضیان است که در طول ساخت هر متقاضی می بایست نسبت به تکمیل آن اقدام کند و تسهیلات بانکی مسکن نیز ۴۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۷ ساله خواهد بود.

گفتنی است در استان قم در فاز یک ۴۴۰۰، در فاز پنج ۲۳ هزار و در فاز شش بیش از ۹۰ هزار متقاضی ثبت نام کرده اند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید