کد خبر: 379896
۰
۰
نسخه چاپی

اعرافی: از ظرفیت حوزه علمیه برای ایجاد وقف های جدید استفاده شود

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی روز سه شنبه در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به تبیین اهمیت و جایگاه وقف افزود: نهاد وقف از نهادهای تاریخی و ریشه دار است که هم در اسلام و هم در سایر ادیان الهی نیز وجود داشته و همواره دارای برکات زیادی برای مردم بوده است.

وی گفت: در وقف هم تقرب الی الله وجود دارد و هم بحث گره گشایی از مردم است که بسیار با اهمیت است و نشان از جایگاه رفیع و ممتاز وقف است.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود به لطمات و آسیب هایی که مبحث وقف در طول تاریخ دیده است اشاره کرد و گفت: نهاد وقف در طول تاریخ صدمات و لطمات زیادی دیده است و اگر این آسیب ها نبود الان برکات بیشتری از این نهاد مبارک به مردم می رسید.

اعرافی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول تاریخ به مباحث وقف کم توجهی صورت می گرفته است و بعد از انقلاب اسلامی نیز به وقف توجه جدی نشد و امروزه نیز نهاد وقف می توانست در نظام اسلامی ما جایگاه بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ عمومی جامعه به دلایل گوناگون وقف جایگاه مناسبی ندارد گفت: لازم است که برای رغبت بیشتر جامعه اسلامی و مردم به وقف اقناع سازی و اعتمادسازی خوبی از سوی اداره کل اوقاف انجام شود تا مردم بیش از پیش به برکات و فواید وقف آشنا شوند و وقف های جدید در جهت حل مشکلات مردم و گره گشایی از آنان احداث شود.

امام جمعه قم تأکید کرد: لازم است که در چند لایه، مباحث کلان وقف مورد یک بازنگری کامل قرار گیرد و چالش ها و مشکلات کنونی که امروزه سد راه این نهاد مبارک است برطرف شود.

وی با اشاره به تعامل خوب و ضروری حوزه با نهاد وقف تصریح کرد: مبحث فقه وقف که طبیعتا مربوط با حوزه است باید با جدیت از طرف مسئولین اداره اوقاف پیگیری شود و حوزه این آمادگی را دارد که در مباحث فقه معاصر به موضوعات مربوط به وقف با جدیت بپردازد چرا که در حال حاضر در مباحث فقه معاصر به موضوع وقف پرداخته نمی شود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در گزارشی به بیان فعالیت های انجام شده در این اداره کل پرداخت.

دبیرخبر: #علی_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید