کد خبر: 380007
۰
۰
نسخه چاپی

گمرك تخصصی شركت های دانش بنیان ایجاد می‌شود

وزیر اقتصاد گفت: به زودی یک مسیر ویژه و سبز گمرکی برای شرکت های دانش بنیان ایجاد می‌شود تا به رونق گرفتن بازار و اقتصاد محصولات دانش بنیان کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شادا سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو «ایرانانو ۱۴۰۱» اظهار کرد:همانگونه که مطلع هستید هم تولید محتوای علمی و پژوهشی در عرضه نانو و هم تولید محصولات فناورانه نانو یکی از پر افتخار ترین زمینه هایی است که در طول ۲۰ سال گذشته در کشور به برکت توجه و تمرکز ویژه‌ای که رهبر معظم انقلاب در حوزه دانش بنیان داشته‌اند به پیش رفته است و در زمینه دانش و فناوری در رتبه های درخشان دنیا قرار داریم.

وزیر اقتصاد افزود: اما آن طور که شایسته است در عرصه صنعت، بازار و اقتصاد دانش بنیان که به معنای سهم محصولات دانش بنیان در اقتصاد ایران صورت بگیرد فاصله بسیار زیادی داریم و از این ظرفیت های خوب نخبگان و جوانانی که هر کدام جزو مفاخر کشور هستند ایده و ثمری که باید به دست اقتصاد برسد،کشور ما مسیر درازی پیش رو است.

وی افزود: وظیفه ما در دولت به خصوص در وزارت اقتصاد و دارایی این است که کمک کنیم تا از طریق بالا بردن تقاضا برای محصولات نانو و در واقع گردش اقتصادی شرکتهای این حوزه حداکثر زمینه فراهم شود، در ابتدا خود دولت و دستگاههای اجرایی به عنوان یک تقاضای بزرگ و ثانیاً سایر بخش هایی که می توانند محصولات هم با کیفیت قابل رقابت و هم با قیمت به مراتب به صرفه تر نسبت به رقبای خارجی است را آرام آرام در عرصه بازار جایگزین کنیم.

خاندوزی با بیان اینکه در حوزه تامین مالی برنامه هایی را در پیش داریم ادامه داد: توافق خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال اقتصاد دانش بنیان صورت گرفته و مسیرهای کمک تامین مالی پیش خواهد رفت از جمله ۴۰هزار میلیارد تومان که مصوب شده اضافه بر تسهیلاتی که در سال های گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می شد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: امسال بطور خاص برای سرمایه‌گذاری و مشارکت کمک می‌کنیم، برای نخستین بار است مجوزهای مشارکت دولت (بانک های دولتی) در یکی از بخشهای اقتصادی شکل گرفته است که شاهد آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی از فعالان اقتصادی موانعی را مطرح کردند اینکه در بخش واردات در حوزه گمرکی دچار موانعی هستند بیان کرد: طبق صحبتی که امروز با سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشتم مقرر شد به زودی یک مسیر ویژه و سبز گمرکی برای شرکت های دانش بنیان ایجاد شود تا مجموع این اقدامات به رونق گرفتن بازار و اقتصاد محصولات دانش بنیان کمک کند.

خاندوزی گفت: در حال حاضر ۵۰۰ شرکت در حال استفاده از این مسیر سبز هستند که ۱۰درصد آنها را شرکت های دانش بنیان تشکیل می دهند اما ظرفیت بسیار بیشتر از اینها است.

وزیر اقتصاد افزود: ما به دنبال مسیر تخصصی هستیم که اساساً شرکت های دانش بنیان در یک مسیر گمرک تخصصی خود که با استانداردهای خاصی کالاها را شناسایی و پذیرش می‌کنند و تکریم تولید کنندگان حوزه دانش بنیان صورت می گیرد باب جدیدی را در این زمینه باز کنیم.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید