کد خبر: 380009
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

امکانات استان ایلام باید به موازات زیرساخت های اربعین توسعه یابد

علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ایلام اظهار داشت: توسعه زیرساخت های اربعین به طور جدی در حال پیگیری و اجراست، اما نباید زیرساخت های دیگر شهرها مغفول بماند و تمام توجه های زیرساختی معطوف به اربعین نباشد.

وی افزود: در دولت سیزدهم تزریق اعتبارات ۱۴۰۱ بر اساس میزان محرومیت استان ها بسته شد در حالی که سنوات گذشته تخصیص اعتبارات طبق وسعت و میزان جمعیت استان ها بود و در دولت کار و کرامت توجه به ضریب محرومیت مناطق مبنای تخصیص اعتبارات است.

بسطامی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی باید برای افزایش بودجه های جاری و گلوبال دستگاه های متبوع خود با وزارتخانه های مربوطه چانه زنی کنند.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برای محرومیت زدایی از نقاط دورافتاده ای چون هلیلان عدالت و قانون رعایت و از توان بنیادهایی چون برکت و مستضعفان برای توسعه و رشد این مناطق محروم استفاده شود.

وی از استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی خواست در کنار مناطق محروم و دورافتاده به نقاط حاشیه شهر ایلام نیز با توجه به عمق محرومیت و کمبود امکانات در این محلات نگاه ویژه شود و در صورت لزوم به بافت شهری و طرح تفصیلی شهر ایلام الحاق شوند.

وی یادآور شد: طبق رایزنی های انجام گرفته با شخص رییس جمهور و هیات وزیران، دولت سیزدهم باتوجه به اینکه ایلام در زمره اولین استان های سفر بود، نگاه بسیار ویژه ای به این استان برای رفع یا کاهش محرومیت های آن دارد.

در این نشست که به ریاست استاندار ایلام برگزار شد دستگاه های دارای مصوبات سفر گزارش هایی از آخرین وضعیت مصوبه های سفر ریاست جمهوری ارائه دادند. هفته اول مهر سال گذشته رییس جمهور و هیات دولت به استان ایلام سفر کردند و بنا بر اعلام حسن بهرام در آینده نزدیک دور دوم سفر ایت الله رییسی به استان ایلام انجام می شود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد